وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

تخصیص IP اختصاصی به دامنه در دایرکت ادمین

0 673
زمان لازم برای مطالعه: 2 دقیقه

در این آموزش نحوه تخصیص آیپی اختصاصی به یک دامنه در دایرکت ادمین را ارائه کرده ایم ،  در آموزش قبلی یاد گرفتید که چطور ای پی جدید را به دایرکت ادمین اضافه کنید ،  پس از افزودن IP جدید، می توانید هر IP را به یک یا چند دامنه تخصیص بدهید . در ادامه با این آموزش همراه باشید

زمان کل: 5 دقیقه

وارد Reseller Level و بخش IP Management شوید

در قدم اول می بایست با یوزر admin وارد کنترل پنل خود شوید. در قدم بعدی می بایست از موجود بودن آیپی بر روی سرور خود اطمینان حاصل نمایید به این منظور به لینک زیر بروید:
Reseller Level -> IP Management

اطمینان از آزاد بودن IP مورد نظر

اگر آیپی free در لینک بالا مشاهده شد می توانید مراحل بعدی را پیگیری نمایید. در غیر این صورت می بایست ابتدا آیپی اضافه را به کنترل پنل خود اضافه نمایید. برای این مورد می توانید از مقاله اضافه کردن آیپی اضافه در دایرکت ادمین استفاده بفرمایید.

ویرایش کاربر برای تخصیص ای پی

پس از طی نمودن مرحله اول و مطمئن شدن از موجود بودن آیپی ، برای اختصاص دادن آیپی به کاربر مورد نظر به لینک زیر مراجعه نمایید:
Reseller Level -> List Users -> username -> Modify User username
در ستونی به اسم Add Additional IP ، آیپی مورد نظر را انتخاب نمایید و بر روی کلمه save کلیک نمایید. آیپی آزاد به آیپی گفته می شود که عبارت Shared در کنار آن وجود نداشته باشد.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  لایسنس ارزان دایرکت‎ادمین ؟ این پست را حتما بخوانید

تائید صحت تخصیص IP به کاربر

User Level -> Domain Setup -> domain.com
در پایین صفحه عبارتی همانند ” Add another IP to domain.com” وجود دارد که آیپی مورد نظر را انتخاب و گزینه Add IP را بزنید. در صورت نیاز می توانید آیپی های اضافه شده قبلی را حذف نمایید.

نکته: قابلیت Multi IP از نسخه 1.37.0 به  کنترل پنل دایرکت ادمین اضافه شده است. بنابراین اگر از نسخه قدیمی استفاده می کنید ابتدا دایرکت ادمین را به آخرین نسخه ارتقا بدهید

 

لازم به ذکر است که اعمال تغییرات آیپی در دامنه حداقل نیاز به گذشت ۴ ساعت زمان می باشد و این مقدار زمان برای اعمال تغییرات در DNS  می باشد.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

 

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید