وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

آموزش بررسی علت خطای 508 و مشاهده میزان منابع مصرفی سایت

آموزش مشاهده میزان منابع مصرفی سایت در cPanel با DirectAdmin

0 2,297
زمان لازم برای مطالعه: 4 دقیقه

یکی ار ارورهای شایع با نام ۵۰۸ یا Error 508 Resource Limit is Reached در وردپرس ، سی پنل، هاست، لایت اسپید و… مشاهده می شود.

اصولا هنگامی ارور ۵۰۸ را مشاهده خواهید کرد که از منابع مجاز در نظر گرفته شده برای وب سایت، به میزان بیشتری استفاده کنید. این منابع می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  • استفاده از CPU
  • استفاده از RAM
  • فرآیندهای همزمان در حال اجرا، تحت حساب کاربری cPanel

بنابر این در مرحله اول باید منابع را بررسی نمود و سپس ارزیابی کرد که چه موردی موجب اشغال و مصرف بیش از حد منابع شده؟!

دراین مقاله ی آموزشی، شما را با نحوه ی مشاهده ی میزان منابع مصرفی سایت در هاست سی پنل آشنا می کنیم.

در سرویس هاست اشتراکی برای هر وب سایت منابع خاصی در نظر گرفته می شود که این منابع شامل میزان خاصی از پردازنده یا CPU ، حافظه یا RAM ، Hard Disk هارد دیسک و تعداد پردازش (Process)های همزمان روی آن وب سایت می باشد.
هر گاه یکی از موارد فوق مانند پردازنده ، RAM و یا درخواست های همزمان ، به میزان حداکثر استفاده شود، سایت کاربران با کندی در لود و مدیریت، همچنین اختلال در عملکرد وب سایت روبه رو می گردد و در دقایقی ممکن است از دسترس خارج شود که در این شرایط خطای 508 یا Error 508 Resource Limit is Reached مشاهده خواهید نمود.

برای درک بهتر این موضوع بهتر است به مثال زیر توجه کنید:

به طور مثال ممکن است مبلغی را در هرماه بابت دریافت ۳ گیگ اینترنت پرداخت کنید. اگر از اینترنت خود بیش از حد استفاده کنید داده‌ی شما قبل از پایان ماه به اتمام می‌رسد در این هنگام شما می‌توانید دو کار انجام دهید:

  1. شما می‌توانید مبلغ اضافی پرداخت کنید و بسته‌ی اینترنت خود را افزایش دهید.
  2. هم‌چنین می‌توانید تا پایان ماه از اینترنت استفاده نکنید و تمام کارهایی که با اینترنت انجام می‌دهید را متوقف کنید. ?
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  ارور ۵۰۹ چیست و چطور آن را برطرف کنیم ؟

ارور 508 می‎تواند به صورت لحظه ای و در زمان های مختلف روی دهد زیرا فقط در مواقعی که مصرف منابع به حداکثر میزان مجاز برای سرویس می رسد مشکل کندی رخ می دهد و در سایر مواقع مشکلی وجود نخواهد داشت. همچنین از طریق کنترل پنل هاست خود با استفاده از گزینه ی CPU and Concurrent Connection Usage می توانید منابع مصرفی سرویس خود را به طور دقیق و به صورت نمودار گرافیکی مشاهده نمایید که جهت دسترسی به این بخش می توانید مراحل زیر را دنبال نمایید.

  1. وارد هاست سی پنل خود شوید.
  2. از قسمت Metrics گزینه ی CPU and Concurrent Connection Usage را انتخاب نمایید.
  1. سپس در صفحه ی Resource Usage Overview بر روی [Details] کلیک کنید تا جزئیات مصرف همراه با نمودار گرافیکی برای شما باز شود.
  1. در این مرحله نمودار گرافیکی میزان مصرف سایت شما به همراه جزئیات کامل نمایش داده خواهد شد.

آشنایی با انواع مصرف منابع در هاست اشتراکی

در ادامه گزینه های موجود در این بخش به همراه توضیحات لازم جهت درک مفهوم هرکدام از این گزینه ها ارائه شده است پس همچنان با ما همراه باشید:

CPU Usage در هاست اشتراکی

این قسمت مربوط به حداکثر مصرف منابع CPU اختصاص داده شده به هر حساب کاربری می باشد. مصرف بیش از حد از منابع CPU می تواند سرور را دچار اختلال و کندی کند که این موضوع بسیار مهم بوده و می بایست حتما به آن توجه شود.

Input/output Usage در هاست اشتراکی

محدودیت IO توان عملیاتی کاربران را کنترل می کند که بر حسب KB/s محاسبه می شود. زمانیکه از حد مجاز مصرف این منابع بیشتر شود ، عملیات ها با کندی انجام شده یا متوقف خواهند شد زیرا IO یکی از منابع کمیاب در هاست اشتراکی می باشد.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  ارور ۵۰۹ چیست و چطور آن را برطرف کنیم ؟

Entry Processes در هاست اشتراکی

این قسمت جهت کنترل پردازش های ورودی ها می باشد . بهترین راه برای فهم این نوع از محدودیت ها، برخی از اسکریپت های وب می باشد که می توانند توسط بازدیدکنندگان وب سایت ها به صورت همزمان اجرا شوند. این محدودیت نیز بدین منظور مهم می باشد که از عدم عملکرد صحیح وب سرور آپاچی جلوگیری می نماید.

Processes در هاست اشتراکی

این قسمت تعداد پردازش های سایت را محدود می کند به طوری که زمانیکه این تعداد به حداکثر میزان تعریف شده رسید، پروسس جدیدی قابل اجرا نخواهد بود تا زمانیکه یکی از پروسس ها به اتمام برسد. این موضوع می تواند از بروز حملات DDos جلوگیری نماید.

Faults در هاست اشتراکی چیست ؟

این قسمت تعداد Entry Processes و virtual RAM نادرست می باشد که توسط سیستم ثبت شده است.

کاربرانی که با مشکل کندی سرعت و اختلال در عملکرد سایت خود مواجه هستند می توانند از این قسمت وضعیت منابع مصرفی خودرا بررسی نمایند و در صورتیکه حداکثر مصرف منابع فعلی را دارند می توانند سرویس میزبانی سایت خود را به پلن های بالاتر با منابع قابل استفاده ی بیشتری ارتقا دهند تا مشکل آن ها رفع گردد.

جمع بندی نهایی

Error 508 Resource Limit is Reached یکی از خطاهای رایجی است که کاربران با آن مواجه می شوند. اما واقعا ارور ۵۰۸ چیست؟ این خطا در زمان استفاده زیاد از منابع سرور رخ می دهد. برای رفع این خطا باید تمامی منابع سرور و مواردی که موجب اشغال آن ها شده را کامل بررسی نمود.

بررسی ارور ۵۰۸ و تاثیرات آن مستلزم صرف زمان و انرژی می باشد اما به صورت کلی۴ تکنیک برای رفع این خطا ارائه شده از جمله:

  1. ارتقاء منابع
  2. نصب افزونه ضد اسپم
  3. کمک گرفتن از میزبانی
  4. بررسی سایت و اطمینان از هک نشدن

امیدواریم این آموزش وردپرس شما را در نحوه رفع خطای ۵۰۸ هاست یاری نماید. به منظور تکمیل این مقاله، در صورتی که راه حل دیگری برای رفع این ارور می شناسید با ما به اشتراک بگذارید. 

5/5 (13 رای)
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید