وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

6 دلیل برای اینکه از پوسته نال شده استفاده نکنید

چرا از Themeهای Null شده وردپرس استفاده "نه" کنید ؟

0 298
زمان لازم برای مطالعه: 5 دقیقه

وب‌سایت‌هایی که به روی سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) نظیر وردپرس جوملا یا دروپال ساخته می‌شوند، نیازمند این هستند که کاربران آن یک تم یا قالب برای آن‌ها نصب کنند. تم‌ها ظاهر وب‌سایت شما را مشخص می‌کنند و تعیین می‌کنند کاربران سایت چطور محتوای آن را ببینند. بدون شک هر صاحب وب‌سایتی دوست دارد یک تم جذاب برای معرفی خدمات و بازاریابی محصولات خود داشته باشد.

هنگام انتخاب تم، صاحبان سایت‌های وردپرس یا به سراغ تم‌های پیشرفته می‌روند یا یک تم رایگان که توسط خود وردپرس معرفی شده را انتخاب می‌کنند. در این بین برخی از افراد نیز به سراغ تم‌های کپی شده یا به‌اصطلاح نال شده (nulled) می‌روند.

تم‌های پیشرفته گران هستند، تم‌های رایگان نیز گاهی به‌قدری جذاب نیستند که نظر صاحبان وب‌سایت را جلب کنند؛ بنابراین، بسیاری از کاربران به سراغ یک تم nulled می‌روند. تم‌های nulled، تم‌هایی هستند که از روی تم‌های اصل و پیشرفته سرقت و کپی شده‌اند. این تم‌ها در اصل هک می‌شوند و به‌صورت غیرقانونی به روی اینترنت به‌صورت رایگان یا با قیمت بسیار پایین‌تر قرار می‌گیرند. برخی وب سایتهای ایرانی که کار آنها ارائه اسکریپت و قالبهای نال شده و همچنین عدم رعایت کپی رایت در ایران شرایطی را فراهم کرده که کاربران احساس امنیت کاذب بیشتری در این خصوص داشته باشند ، حتی مشاهده شده بسیاری از قالبهای وردپرس بصورت غیرقانونی اما به شکل و شمایل به ظاهر قانونی و مثلا با پشتیبانی و فراسی سازی از طریق سایتهایی مانند ، ژاکت یا راست چین به فروش می‎رسد

روزانه بیش از ده هزار تم کپی شده برای سایت‌های وردپرس دانلود می‌شود. این کار برای بسیاری خوشایند است چراکه می‌توانند تم‌های اصلی و پیشرفته و زیبای وردپرس را به‌صورت رایگان به روی سایت خود قرار دهند؛ اما چیزی که نمی‌دانید این است که تم‌های نال شده از سوی دیگر برایتان هزینه خواهد داشت، چراکه به روی وب‌سایت شما تأثیرگذار است. همچنین این تم‌ها یکی دیگر از دلایلی هستند که وب‌سایت شما مورد حمله هکرها قرار می‌گیرد. و

در ادامه به شما ۶ دلیل استفاده نکردن از تم‌های نال شده برای وب‌سایت‌های وردپرس را خواهیم گفت.

امنیت و حریم خصوصی وب‌سایت را به خطر می‌اندازند

امنیت وب‌سایت اولویت شما است، به همین دلیل است که از یک ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ قابل‌اعتماد و گواهی SSL استفاده می‌کنید؛ اما نمی‌دانید تم‌های نال شده تا چه حد می‌توانند برای امنیت وب‌سایت شما خطرناک باشند.

ارائه‌دهندگان تم‌های نال شده همان‌طور که گفته شد تم پیشرفته و اصلی را با استفاده از کدهای مضر و برنامه‌نویسی، هک می‌کنند. این تم‌ها معمولاً backdoor یا به‌اصطلاح درب پشتی دارند، بنابراین زمانی که شما از این تم‌های نال شده استفاده می‌کنید هکرها به‌راحتی می‌توانند از این فضای باز ایجاد شده به وب‌سایت شما نفوذ کرده و به آن آسیب بزنند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش اضافه کردن دکمه لایک فیس بوک در وردپرس: کد و دستی

همچنین، برخی از ارائه‌دهندگان این تم‌های نال شده و کپی، از این فضای باز یا درب پشتی استفاده می‌کنند تا از وب‌سایت شما برای بک لینک گرفتن استفاده کنند. این کار بدون اینکه شما اطلاع داشته باشید رخ می‌دهد؛ بنابراین ممکن است وب‌سایت شما به لینک‌های اسپم ریدایرکت شود یا تبلیغات نامناسب به روی آن نمایش داده شود.

زمانی که شما از SSL برای امنیت اطلاعاتی که بازدیدکنندگانتان به سایت شما ارسال می‌کنند استفاده می‌کنید، تم‌های کپی می‌توانند کاری کنند امنیت SSL دیگر استفاده‌ای نداشته باشد. کدهای اشتباه و مضری که در دل این تم‌ها نهفته است می‌تواند منجر به دزدیده شدن اطلاعات کاربران شما، از جمله نام کاربری، رمز عبور، آدرس ایمیل و موارد دیگر، توسط هکرها شود.

همانطورکه در بالا گفته شد بهترین کار این است که قابل را از فروشنده اصلی خریداری کنید و حتی به سایتهایی که ظاهر قانونی برای فروش قالب وردپرس با فارسی سازی و پشتیبانی و …  دارند نیز اعتماد نکنید، چون شما اکثر مواقع متوجه کدهای تزریق شده اضافه نخواهید شد،بنابراین شما نباید از تم‌های کپی استفاده کنید چراکه خطرات بسیاری را برای امنیت وب‌سایت وردپرس شما به همراه خواهد داشت.

پوسته نال شده وردپرس غیرقانونی است

تم‌های کپی در واقع دزدی شده هستند بنابراین هیچ گواهی و یا کپی‌رایتی ندارند. ارائه‌دهندگان این نوع تم‌ها منبع مربوط به کپی‌رایت تم را حذف می‌کنند تا بتوانند آن را با قیمت پایین‌تر یا رایگان به مشتری ارائه دهند؛ بنابراین هر چیزی که دزدی باشد غیرقانونی است.

استفاده از تم‌های دزدی و کپی ممکن است موجب شود به مشکلات قانونی برخورد کنید، بخصوص اگر طراحان اصلی آن تم از شما شکایت کنند. در چنین مواقعی، ممکن است لازم باشد هزینه‌های هنگفتی را به وکلا پرداخت کنید تا از این مخمصه رهایی یابید.

برخی صاحبان سایت‌ها این اشتباه را مرتکب می‌شوند و از تم‌های کپی استفاده می‌کنند، بخصوص اگر یک بلاگ جدید راه‌اندازی کرده باشند و نخواهند خیلی به روی راه‌اندازی آن هزینه کنند.

پشتیبانی از سوی سازندگان پوسته دریافت نمی‌کنند

وقتی خدماتی مرتبط با کامپیوتر و وب‌سایت خریداری می‌کنید، پشتیبانی از ارائه‌دهنده خدمات و وارانتی آن خدمات برایتان وجود خواهد داشت؛ اما اگر یک تم کپی خریداری کنید، کسی مسئولیتی قبول نمی‌کند؛ بنابراین، اگر با مشکلاتی مرتبط با این تم مواجه شوید کسی پاسخگوی شما نیست.

حتی اگر شما یک کاربر باتجربه وردپرس باشید، باز هم برای استفاده صحیح از تم‌های وردپرس نیاز به پشتیبانی و کمک خواهید داشت. وقتی تم‌های پیشرفته وردپرس را خریداری می‌کنید، از سوی سازنده تم ساپورت می‌شوید بنابراین اگر وسط کار خود به مشکلی بر بخورید کسی هست که پاسخ شما را بدهد.

سازندگان تم‌ها راهنماهای کامل و با جزییات می‌سازند و با ارائه آن به کاربران موجب می‌شوند به‌راحتی بتوانند کارهایشان را انجام دهند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  آموزش WooCommerce: روش راه اندازی تجارت الکترونیک روی وردپرس

پوسته کپی و نال‎شده به روی سئو تأثیرگذار هستند

در حالی که شما تمام تلاشتان را می‌کنید که امتیاز بالایی در موتورهای جستجو نظیر گوگل و بینگ بگیرید، تم‌های کپی تأثیر منفی به روی سئوی سایت شما می‌گذارند. همان‌طور که در بالا اشاره شد، تم‌های کپی شده شامل لینک‌های اسپم و کدهای مضری هستند که محیطی ناامن برای وب‌سایت شما ایجاد می‌کنند. با استفاده از لینک‌های اسپم، هکرهایی که به سمت وب‌سایت شما حمله می‌کنند، بازدیدکنندگانتان را به وب‌سایت‌های دیگری روانه می‌کنند که برایشان مضر است. همین موجب می‌شود، بازدیدکنندگان از سایت شما خارج شوند.

همچنین، لینک‌های اسپم و محیط ناامن موجب می‌شوند خوانایی وب‌سایت شما نیز کاهش پیدا کند، بنابراین کاربران تجربه کاربری ضعیفی به روی وب‌سایت شما خواهند داشت. گوگل، امتیاز وب‌سایت‌هایی را که دارای محتوای ناامن و مضر هستند را در موتور جستجو پایین می‌آورد؛ بنابراین، حتی اگر شما از صدها حقه سئو نیز برای محتوای خود استفاده کرده باشید، نتیجه مثبتی دریافت نخواهید کرد و همچنان رنک وب‌سایت شما پایین می‌آید؛ اما شما هیچ ایده‌ای ندارید که این تم‌های کپی و سرقت شده هستند که جلوی بهینه شدن وب‌سایت شما را می‌گیرند.

نمی‌توانید وردپرس را آپدیت کند

وردپرس هر بار نسخه‌های جدیدی را برای بالا بردن امنیت پلتفرم، برطرف کردن باگ‌ها، بهبود عملکرد و اضافه کردن مشخصه‌های جدید، رونمایی می‌کند؛ اما اگر شما از یک تم سرقت شده وردپرس استفاده کنید، قادر به آپدیت نسخه وردپرس نخواهید بود. این یکی دیگر از مشکلات بزرگی است که می‌تواند منجر به هک شدن وب‌سایت شما شوند چراکه هکرها می‌دانند درباره آسیب‌پذیری نسخه قدیمی و از کار افتاده وردپرس اطلاعات دارند و خیلی راحت‌تر می‌توانند به آن نفوذ کنند.

دولوپرهای خلاق را دلسرد می‌کند

تم‌های پیشرفته وردپرس نتیجه تلاش، سخت‌کوشی، برنامه‌نویسی و خلاقیت‌های یک دولوپر است. آن‌ها زمان و هزینه زیادی را صرف طراحی تم‌های جذاب وردپرس می‌کنند. آن‌ها همچنین نیاز دارند یک وب‌سایت داشته باشند، مدارک و راهنماهایی ایجاد کنند، از کاربران تم‌ها پشتیبانی کنند و کارهای بسیاری برای موفقیت تمی که طراحی کرده‌اند انجام دهند.

اما زمانی که شما از نسخه سرقت شده همان تم استفاده می‌کنید، آن‌ها نیز بابت زمانی که صرف کرده‌اند هیچ مبلغی دریافت نمی‌کنند. تمام سخت‌کوشی و خلاقیتی که صرف کرده‌اند هیچ می‌شود؛ بنابراین چنین کاری ممکن است این دولوپرهای خلاق را از ساخت و طراحی تم‌های زیبا و جذاب آتی دلسرد کند.

نتیجه‌گیری

استفاده از تم‌های کپی شده نه‌تنها برای امنیت وب‌سایت شما مضر است بلکه می‌تواند به روی شهرت وب‌سایت و کسب‌وکار شما نیز تأثیر بگذارد. همچنین این تم‌ها، وب‌سایت شما را برای هک شدن آماده می‌کنند. استفاده از تم‌های پیشرفته فواید بسیاری برای شما خواهد داشت، از امنیت گرفته تا فوایدی که برای سئوی وب‌سایت شما دارد. اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی بابت خرید تم‌های پیشرفته و جذاب وردپرس پرداخت کنید، می‌توانید به سراغ تم‌های اصلی ارزان‌تر بروید. در چنین مواقعی استفاده از تم‌های رایگان وردپرس حتی نسبت به استفاده از تم‌های کپی، گزینه بهتری خواهد بود.

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید