وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

رفع مشکل عدم نمایش نقشه گوگل و خطای Oops! Something went wrong

عدم نمایش نقشه گوگل با خطای این صفحه گوگل مپ را درست بارگزاری نکرد....

0 11,984
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه

رفع مشکل تحریم نقشه گوگل و خطای Oops! Something went wrong

اگر شما هم از آن دسته کاربرانی هستید که نقشه گوگل را در سایت خود راه اندازی کردید و یا قالب سایت شما قابلیت نقشه گوگل را در خود دارد اما با مشکل عدم نمایش نقشه گوگل در سایت وردپرسی خود شده اید و یقینا با خطای Oops! Something went wrong برخورد کرده اید. اما دلیل این مشکل چیست؟ با ما همراه باشید تا دلیل این مشکل و راه حل آن را بررسی کنیم.

وای! مشکلی پیش آمد.
‏این صفحه Google Maps را درست بارگیری نکرد. برای اطلاع از جزئیات فنی، کنسول جاوا اسکریپت را مشاهده کنید.

با توجه به تغییراتی که شرکت گوگل در زمینه ارائه نقشه گوگل یا همان Google map برای کاربران و سرورهایی که وب سایت کاربران بروی آن نصب میباشد هر سرور و هاستی که میزبانی سایت شما را برعهده داده میتواند حداکثر تعداد درخواست نقشه در روز از گوگل نماید و درخواستهای بیشتر با خطای مورد اشاره روبرو خواهند شد . همچنین  با توجه به سیاست های کاری و محدودیت های گوگل،تغییراتی در سرویس های ارائه شده به کاربران ایجاد شده که نمایش نقشه گوگل در سایت های وردپرسی مستلزم دریافت کلید API گوگل میباشد. بنابراین برای رفع عدم نمایش نقشه گوگل نیاز به کلید API از گوگل داریم تا بتوانیم از این سرویس در سایت خود استفاده کنیم.

رفع مشکل عدم نمایش نقشه گوگل و خطای Oops! Something went wrong

روش اول : دریافت کد Api از گوگل

این Api رایگان میباشد و میتوانید با انجام مراحل زیر براحتی این Api را دریافت و استفاده نمایید .، برای دریافت کلید API کافیست به این لینک مراجعه کرده و بعد از انجام مراحل، کلید مربوطه را دریافت و در تنظیمات سایت وردپرسی خود وارد کنید. به عنوان مثال اگر قالب شما از قابلیت نقشه گوگل بهره میبرد کد مربوطه را میبایست در تنظیمات قالب بخش مربوط به کلید API وارد نمایید.

حتما با یک آی پی خارج از ایران واردسایت شوید با توجه به تحریم ایران توسط گوگل شما امکان ورود به این سایت با آی پی ایران را ندارید . 
سپس بروی دکمه  Continue  کلیک نمایید
oops ! something went wrong
در مرحله بعد 2 کادر پیش روی شما باز میشود کادر اول یک نام انتخاب نمایید و در کادر دوم آدرس سایت خود را وارد بفرمایید سپس بروی دکمه  Create 2 مرتبه کلیک نمایید
 
 در مرحله بعد پنجره ای باز میشود که کد Api شما در کادر مربوطه میباشد آن را کپی و در سایت خود در بخش مربوط به کد Api گوگل وارد نمایید . ( در سایتهایی جوملایی در افزونه نقشه تنظیمی برای این Api وجود دارد در آن وارد نمایید )

توجه :

این روش  در هر آگهی نقشه ای متفاوت قرار است نمایش داده شود اگر شما جزو کاربرانی هستید که نقشه ای ثابت دارید از دو روش دیگر که ادامه توضیح میدهیم میتوانید استفاده نمایید .

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  Hypervisor چیست: درک روش عملکرد، ویژگی های اصلی و موارد استفاده

 

همچنین روش دیگر اعمال کلید ای پی آی بر روی سایت استفاده از افزونه API key for Google Map میباشد که بعد از نصب و فعالسازی افزونه، میتوانید کلید مربوطه را در تنظیمات افزونه وارد کنید.

رفع مشکل عدم نمایش نقشه گوگل و خطای Oops! Something went wrong

نکته ی دیگری که وجود دارد نمایش نقشه گوگل در قالبهای فروشگاهی یا شرکتی که این قابلت را دارند این هست زمانیکه کلید API را در تنظیمات و یا با استفاده از افزونه وارد کردید در برگه ای که قرار است نقشه گوگل به نمایش درآید مثلا برگه “تماس با ما” در بخش ویرایش برگه و در تنظیمات المان مربوط به گوگل مپ میبایست مختصات جغرافیایی منطقه یا شهر خود را وارد کنید تا محل کار یا شرکت شما در نقشه نمایش داده شود.

برای بدست آوردن مختصات هم میتوانید با یک سرچ ساده در گوگل مختصات جغرافیایی شهر خود را بدست آورید و یا حتی در سایت اصلی گوگل مپ هم میتوانید مختصات جغرافیایی را بدست آورید.

 

روش دوم : استفاده از عکس نقشه بجای نقشه گوگل

 کافیست وارد سایت  https://www.google.com/maps  شوید آدرس خود را پیدا نمایید و از نقشه یک عکس بگیرید در سایت قرار دهید این روش چند مزیت دارد ، سرعت سایت شما به دلیل بارگذاری نقشه افت نمیکند چون از تصویر استفاده کرده اید ، نیازی به اتصال به سرورهای گوگل ندارید و همیشه آدرس شما به صورت تصویر برای کاربر نمایش داده میشود و محدودیتی در آینده از قبیل تحریم و … نخواهید داشت .
انتخاب PIN از نقشه گوگل و اشتراک گذاری
انتخاب PIN از نقشه گوگل و اشتراک گذاری

روش سوم : استفاده آسان از Iframe 

 اگر تمایل به استفاده از تصویر ندارید میتوانید از آی-فریم برای نمایش نقشه استفاده نمایید برای این هدف کافیست وارد سایت 
https://www.google.com/maps 
شوید آدرس خود را پیدا نمایید و بروی دکمه Share  کلیک نمایید در پنجره باز شده گزینه Embed Map را انتخاب نمایید و متن داخل کادر Iframe را کپی و در سایت خود استفاده نمایید ( کاربران جوملا میتوانند این آدرس را در یک ماژول سفارشی قرار دهند (Custom Html) قبل از باز کردن این ماژول باید ویرایشگر جوملا را ساده نمایید تا امکان ذخیره آی-فریم را داشته باشید .همچنین میتوانید به مطلب دیگر ما در خصوص آموزش دورزدن تحریم گوگل مپ برای دامین IR روی وردپرس مراجعه کنید.
 
4.4/5 (58 رای)
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید