وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

آموزش دریافت و نصب License Key ILO با استفاده از EON

فعال سازی لایسنس iLO با License Entitlement Certificate

0 1,867
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه

در هنگام خرید لایسنس سرورهای HP یک برگه چاپ شده به عنوان لایسنس تحویل می گردد. نام این برگه License Entitlement Certificate است. این برگه در واقع گواهیِ حق استفاده از لایسنس است و هیچ اطلاعاتی درباره License Key در آن وجود ندارد. در این آموزش ، مراحل فعال سازی لایسنس iLO و به دست آوردن آن را مرور خواهیم کرد.

فعال سازی لایسنس iLO با از License Entitlement Certificate

در اینجا شما تصویر یک نمونه از License Entitlement Certificate ای را که در هنگام خرید سرورهای HP دریافت می شود را مشاهده می کنید.

آموزش دریافت و نصب License Key ILO با استفاده از EONهمان طور که در تصویر مشخص شده است بر روی هر برگه یک Entitlement Order Number وجود دارد. شما می توانید با استفاده از این کد لایسنس iLO خود را از وب سایت HP دریافت کنید.

به این منظور ابتدا وارد آدرس زیر واد سیستم لایسنسینگ HP شوید.

HPE Licensing   HPE Software License Manager

مطابق تصویر زیر کد Entitlement Order Number یا EON را که بر روی برگه License Entitlement Certificate چاپ شده است را وارد و بر روی دکمه Search کلیک نمایید.

iLO Activation - 1 EONدر گام بعدی شما به صفحه ورود به My License Portal هدایت می شوید. اگر هنوز حساب کاربری خود را در وب سایت HPE ایجاد نکرده اید بر روی دکمه Create an Account کلیک کنید. در غیر این صورت با اطلاعات حساب کاربری تان لاگین کنید.

آموزش دریافت و نصب License Key ILO با استفاده از EONدر صورتی که تصویر زیر برای شما نمایش داده شد ، می توانید اطلاعات حساب کاربری خود را به روزرسانی نمایید و بر روی Update کلیک کنید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  لایسنس رایگان ILO2 سرورهای HP برای فعال کردن Console , Remote Media

آموزش دریافت و نصب License Key ILO با استفاده از EONاکنون وارد صفحه My License Portal شده اید. در در فیلد Entitlement Order Number کدهای EON خود را که بر روی برگه چاپ شده بود وارد نمایید. در صورتی که بیش از یک محصول خریداری نموده اید می توانید EON  دیگر محصولات را با علامت کاما از هم جدا کنید. سپس بر روی Search کلیک نمایید.

آموزش دریافت و نصب License Key ILO با استفاده از EONدر این قسمت تعداد دستگاه های خریداری شده را با استفاده از علامت + و – مشخص و پس از فعال کردن آن ها بر روی Next کلیک نمایید.

آموزش دریافت و نصب License Key ILO با استفاده از EONدوباره بر روی Next  کلیک کنید.

آموزش دریافت و نصب License Key ILO با استفاده از EONدر بخش Additional Information Requested در صورتی که قصد استفاده از سرور به عنوان هاست ویندوزی را دارید Windows و در صورتی که مایل هستید از هایپروایزور ESXi استفاده نمایید ESXi را انتخاب کنید. همچنین گزینه Both یعنی ممکن است از سرور برای میزبانی هر دو مورد استفاده شود و گزینه Neither یعنی هیچ کدام.

گزینه I plan to use the following Insight Control functionality را بر روی Remote Management قرار دهید و Next را کلیک نمایید.

آموزش دریافت و نصب License Key ILO با استفاده از EONهمان طور که مشاهده می کنید فعال سازی لایسنس به پایان رسید و فایل آن برای شما ارسال می گردد.

آموزش دریافت و نصب License Key ILO با استفاده از EONایمیل ارسالی تقریبا شبیه تصویر زیر می باشد که به همراه آن یک فایل پیوست وجود دارد. فایل پیوست را دانلود نمایید.

آموزش دریافت و نصب License Key ILO با استفاده از EONفایل دانلود شده را از حالت فشرده خارج کنید. به دلیل اینکه در قسمت Insight Control functionality گزینه Remote Management انتخاب شد و تعداد محصولات ۲ عدد  بود دو فایل با نام Rapid Deployment ارسال گردیده است که لایسنس استفاده از بسته نرم افزاری Remote Management شرکت HP است و برای هر سرور به صورت جداگانه ارسال می شود.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  HPE SPP Version 2019.03.0

آموزش دریافت و نصب License Key ILO با استفاده از EONهمچنین فایلی با نام iLO حاوی کد فعال سازی امکانات iLO است که برای هر دو سرور مشترک است. ( اگر شما در قسمت Activate My Product یک یا بیشتر از یک EON را وارد کرده باشید ، باز هم برای iLO همه سرور ها تنها یک فایل ارائه می گردد که درون آن کد فعال سازی همه سرورها وجود دارد. )

برای مشاهد سریال فعال سازی فایل ILO-***.lic را با نرم افزار Notepad  باز کنید. کد یا سریال های فعال سازی را می توانید در قسمت مشخص شده با رنگ بنفش مانند تصویر زیر مشاهده نمایید.

آموزش دریافت و نصب License Key ILO با استفاده از EONبرای آموزش نصب لایسنس ILO روی سرور HP کلیک کنید

 

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید