وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

آموزش ساخت شناسه کاربری در ایرنیک (IRNIC) + ثبت دامین IR

جطور در سایت NIC هندل ایجاد و دامین IR را با قیمت ارزان ثبت کنیم

0 2,027
زمان لازم برای مطالعه: 6 دقیقه

در آموزش ثبت دامنه IR. تمامی مراحل ثبت دامین ملی ایران (.ir ) را به راحتی سپری کنید و در کمتر از ۱۰ دقیقه دامنه خود را در پنل در NIC ثبت کنید .

پیش از خرید دامنه ملی نیاز به ساختن شناسه در ایرنیک (مرکز ثبت رسمی ICANN برای پسوند .IR) دارید و سپس می توانید دامنه خودتان را در رسانگار نماینده ایرنیک، با بهترین هزینه ثبت نمایید. (۱ ساله ۱۰ هزار تومان و ۵ ساله ۳۰ هزار تومان)

مراحل ثبت دامنه دات‎آی‌آر (IR.)

پیش از اینکه به مراحل ثبت دامنه بپردازیم لازم است که به نکات زیر برای خرید دامنه توجه کنید.

  • برای ثبت تمامی دامنه‌های ملی IR. نیاز به ساخت شناسه ایرنیک خواهید داشت. ساخت این شناسه در سایت ایرنیک رایگان بوده و هزینه‌ای بابت آن از شما دریافت نخواهد شد.
  • همانطور که اشاره شد خرید دامنه IR. هم از طریق ایرنیک و هم از طریق نمایندگان فروش مانند رسانگار فراهم است. اما نکته‌ای که در این بین وجود دارد در قیمت‌گذاری دامنه است که در صورت خرید از رسانگار هزینه دامنه تقریبا به یک سوم خواهد رسید.
  • هنگام خرید دامنه و ثبت آن نیاز به تایید دامنه توسط ایرنیک است، در این فرآیند ممکن است از شما مشخصات هویتی شخصی یا حقوقی دریافت شود. تا زمانی که این مدارک را برای ایرنیک ارسال نکنید دامنه تایید نخواهد شد.
  • نکاتی در خصوص ساخت شناسه NIC

  • مرکز ثبت دامنهٔ ‎.ir به درخواست اشخاصی که اسناد مثبِت هویت آن‌ها با مشخصات مندرج در شناسهٔ کاربری متعارض است، ترتیب اثر نخواهد داد و مرکز هیچگونه مسئولیتی در پذیرش درخواست این اشخاص ندارد.

  • دقت نمایید پست الکترونیکی تکراری برای ساخت شناسهٔ کاربری قابل قبول نمی‌باشد.

  • از آنجا که مکاتبات مرکز ثبت دامنه از طریق پست الکترونیکی با شما صورت می‌گیرد، لطفاً آدرس پست الکترونیکی خود که معمولاً از آن استفاده می‌کنید، وارد نمایید.

  • پرسش محرمانه و پاسخ آن، روشی برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز دیگران به شناسه و حساب کاربری شماست و تنها شما باید این پاسخ را بدانید. لطفاً در حفظ پاسخ محرمانهٔ خود کوشا باشی

حال که با نکاتی که پیرامون خرید دامنه با پسوند IR. وجود دارد آشنا شدید، در ادامه به مراحلی که باید برای ساخت شناسه در ایرنیک و خرید دامنه طی کنید می‌پردازیم.

ساخت شناسه NIC

آموزش ساخت شناسه ایرنیک بصورت سریع در سایت رسانگار

وارد لینک زیر شوید و اطلاعات لازم رو تکمیل کنید ، شناسه شما خیلی سریع ساخته می شود  این اطلاعات مستقیما به سایت NIC ارسال شده و شناسه شما و فرایند ایجاد آن دقیقا مانند اقدام از سایت اصلی ولی سریعتر و راحت‎تر می باشد

ساخت سریع شناسه NIC بصورت مستقیم

 

آموزش ساخت شناسه ایرنیک برای ثبت دامنه .ir در nic.ir (ایرنیک)

برای ساخت شناسه ایرنیک ابتدا به آدرس nic.ir مراجعه کنید. سپس از منوی بالای سایت نشانگر ماوس را روی مشخصه‌های شناسه برده و روی دکمه ساختن شناسه کاربری کلیک کنید. در این صورت صفحه‌ای مشابه تصویر زیر به شما نمایش داده خواهد شد.

 

حال همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، بسته به نوع دامنه‌ای که قصد خرید آن را دارید، روی دکمه تکمیل فرم و دریافت شناسه کلیک کنید. در اینجا چون ما قصد خرید دامنه عادی آی‌آر برای استفاده شخصی را داریم روی گزینه اول یعنی شخص حقیقی کلیک می‌کنیم. در این صورت صفحه ثبت نام به صورت زیر نمایش داده می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  DNS چیست و چطور کار می‎کند؟

 

حال همانطور که در تصویر نمونه مشاهده می‌کنید کلیه مشخصات خود را به شکل درخواست شده وارد کنید. دقت کنید که در هر فیلد یک نمونه متن قرار داده شده است که باید عینا مشابه همان گزینه فیلد را با زبان خواسته شده(انگلیسی یا فارسی) وارد کنید. فیلدهایی که نیاز به توضیحات دارند شامل موارد زیر هستند.

  • پرسش محرمانه: این قابلیت برای زمانی تعبیه شده تا اگر زمانی رمز عبور خود را برای ورود به سایت ایرنیک فراموش کردید به کمک آن قادر به بازیابی رمز باشید. در این فیلد باید یک سوال وارد کنید.

سوال پیش فرض که برای نمونه در اینجا ذکر شده What was the name of your first school است که با انتخاب این گزینه باید نام اولین مدرسه‌ای که در آن درس خواندید را وارد کنید. هر سوالی که انتخاب کردید، متناسب با آن باید پاسخ سوال را در فیلد بعدی، یعنی پاسخ محرمانه وارد کنید.

بنابراین هنگام بازیابی رمز این سوال از شما پرسیده می‌شود که باید پاسخ تعیین شده را وارد کنید. (لطفا با دقت پاسخ محرمانه را انتخاب نمایید لذا برای تغییر DNS به آن نیاز خواهید داشت)

 

  • رابط‌های مجازی: این بخش برای کنترل دامنه است. کارهایی مثل تغییر نیم‌سرور دامنه و صاحب امتیاز بودن دامنه توسط این بخش تعیین می‌شود. در صورتی که می‌خواهید تغییر نیم سرور دامنه از طریق وب‌سایت رسانگار فراهم باشد لازم است که این گزینه را روی آزاد برای نمایندگان فروش قرار دهید.

حال که همه موارد را به درستی تکمیل کردید در nic.ir روی دکمه بازنگری کلیک کنید تا به مرحله بعد هدایت شده و صحت اطلاعات وارد شده را بررسی کنید.

 

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، پس از اینکه بررسی کردید کلیه اطلاعات وارد شده به درستی درج شده است، نام کامل سازنده شناسه و کد کپچا تصویری را وارد کرده و در نهایت روی دکمه موافقم دریافت شناسه کلیک کنید. کلیک روی این گزینه به معنی قبول تمامی شرایط و قوانین ایرنیک می‌باشد. چند لحظه که منتظر بمانید شناسه ساخته شده و با صفحه‌ای مشابه تصویر زیر روبه‌رو خواهید شد.

 

همانطور که در اینجا می‌بینید شناسه ساخته شده و قادر هستید با استفاده از شناسه ساخته شده دامنه خود را خریداری کنید. اطلاعات ورود به شناسه ایرنیک برای شما ایمیل شده است. بنابراین وارد ایمیل خود شده و به کمک نام کاربری و رمز عبور ارسال شده از سوی ایرنیک وارد سایت شوید.

 

 

بنابراین وارد سایت ایرنیک شده و این بار از بخش مشخصه‌های شناسه، روی گزینه ورود کلیک کنید تا صفحه‌ای مشابه تصویر زیر نمایش داده شده و به کمک اطلاعات ارسالی در ایمیل وارد حساب کاربری خود شوید.

 

از آنجایی که رمز شناسه ایرنیک به صورت خودکار ساخته می‌شود، بعد از وارد شدن از شما خواسته می‌شود که رمز خود را تغییر دهید. تا زمانی که این کار را انجام ندهید امکان استفاده از سایت ایرنیک را نخواهید داشت. بنابراین در صفحه‌ای که مشابه تصویر زیر آن را مشاهده می‌کنید، رمز عبور دلخواه را وارد کنید. سپس سوال امنیتی که هنگام ساخت شناسه ایرنیک تعیین کردید به شما نمایش داده می‌شود که باید پاسخ صحیح را برای آن وارد کنید

 

بعد از وارد کردن اطلاعات فوق روی دکمه نشاندن گذرواژه کلیک کنید تا رمز تغییر یابد. دقت کنید که برای اطمینان از تغییر رمز حتما باید صفحه زیر برای موفقیت آمیز بودن تغییر رمز به شما نمایش داده شود.

 

حال با استفاده از نام کاربری(شناسه ایرنیک) و رمز عبور جدید وارد سایت ایرنیک شوید و از امکانات آن برای مشاهده دامنه و مدیریت دامنه‌های خود استفاده کنید.

  •  
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  رفع مشکل نقشه گوگل در Wordpress با آدرس دامنه IR

خرید( رزرو )دامنه IR. با قیمت ارزان

 

حال که شناسه خود را ساختید در این مرحله به معرفی نحوه خرید دامنه ارزان IR. از رسانگار می‌پردازیم که می‌توانید دامنه خود را با قیمتی بسیار پایین‌تر از خود ایرنیک خریداری کنید. برای این منظور لازم است تا در پورتال مشتریان رسانگار ثبت نام کنید. اگر از قبل ثبت نام کردید وارد شوید، در غیر این صورت بر اساس مراحل زیر ثبت نام خود را انجام دهید.

به آدرس پورتال کاربران رسانگار مراجعه کنید و سپس فیلدهای مورد نیاز را بر اساس توضیحات داده شده تکمیل کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده اید می توانید وارد پرتال شوید.

به ترتیب نام، نام خانوادگی، آدرس ایمیل، شماره همراه خود را وارد کنید. سپس از فیلد انتخاب سوال یکی از گزینه‌ها را به منظور افزایش امنیت و همچنین راهکاری برای زمان فراموشی رمز عبور انتخاب کنید. در اینجا ما سوال اتومبیل مورد علاقه را انتخاب کردیم که در این آشفته بازاری چیزی جز پیکان جوانان نمی‌توان در آن وارد کرد 🙂

 

در نهایت کد کپچا تصویری را وارد کرده و بعد از انتخاب تیک گزینه موافقت با شرایط استفاده از خدمات روی دکمه عضویت در پورتال کلیک کنید تا ثبت نام شما تکمیل شده و وارد حساب کاربری خود شوید.

حال در این مرحله از منوی پورتال روی گزینه دامنه‌ها> ثبت دامنه جدید کلیک کنید تا به صفحه خرید دامنه ارزان IR. مشابه تصویر زیر هدایت شوید.

 

ابتدا نام دامنه‌ای که قصد خرید آن را دارید را در فیلد نام کامل دامنه وارد کنید و سپس روی دکمه کنترل وضعیت ثبت دامنه کلیک کنید. در این صورت بررسی دامنه انجام گرفته و در صورت آزاد بودن کادر انتخاب دامنه برای ثبت نمایش داده می‌شود. در این مرحله قادر هستید دامنه را به مدت یک سال یا ۵ سال ثبت کنید. روی دکمه افزودن به سبد خرید کلیک کنید تا دکمه ادامه خرید فعال شده و با کلیک روی آن به مرحله بعد هدایت شوید.

حال همانطور که مشاهده می‌کنید شناسه یا ایمیلی که با آن در ایرنیک ثبت نام کردید را در فیلد ایمیل یا شناسه شما در ایرنیک وارد کنید که نحوه ساخت آن را با هم دنبال کردیم.

در صورتی هم که هنوز شناسه خود را ایجاد نکردید با کلیک روی متن آبی رنگ ساختن شناسه جدید در ایرنیک می‌توانید به مقاله ساخت شناسه ایرنیک در رسانگار هدایت شوید.

در صورتی که هاست خود را تهیه کرده‌اید در این مرحله می‌توانید DNS های دامنه را در بخش تنظیم DNS وارد کنید. در نهایت روی دکمه ادامه کلیک کنید.

در این مرحله اگر رسانگار را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید می‌توانید کدهای تخفیف برای خرید دامنه ir ارزان را به دست آورده و با وارد کردن در فیلد کد تخفیف دامنه با قیمت ارزان‌تر خریداری کنید. در نهایت روی دکمه پرداخت نهایی کلیک کنید تا به مرحله بعد هدایت شوید.

 

در این مرحله اطلاعات مالک دامنه در پورتال رسانگار نمایش داده خواهد شد که در صورت نیاز می‌توانید با استفاده از فیلد اطلاعات ثبت دامنه مالک دیگری را به عنوان صاحب امتیاز در پورتال رسانگار انتخاب کنید.

در نهایت تیک گزینه موافقت با شرایط استفاده از خدمات را انتخاب کرده و روی دکمه ثبت سفارش کلیک کنید.

 

همانطور که مشاهده می‌کنید فاکتور نهایی نمایش داده خواهد شد که امکان پرداخت هزینه دامنه را به سه روش خواهید داشت. ابتدا از بخش انتخاب روش پرداخت پرداخت آنلاین یا ثبت فیش بانکی را انتخاب کنید.

پرداخت آنلاین: در صورت انتخاب این گزینه می‌توانید با کلیک روی دکمه پرداخت کنید که در مقابل آن قرار دارد، به درگاه پرداخت شاپرک هدایت شده و هزینه دامنه را به صورت آنلاین پرداخت کنید.

فیش بانکی: در صورت انتخاب این گزینه و کلیک روی دکمه پرداخت کنید به صفحه‌ای مشابه تصویر زیر هدایت می‌شوید.

5/5 (3 رای)
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید