وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

چطور از Google Adsense کسب درآمد کنید؟

کسب درآمد از بلاگ نویسی و تولید محتوا با گوگل ادسنس

0 977
زمان لازم برای مطالعه: 9 دقیقه

چه به مدت 5 دقیقه وبلاگ نویسی کرده باشید یا 5 سال، زیاد مهم نیست. کسب درآمد از اینترنت یکی از مسائل و موضوعات مهمی است که همیشه در ذهن افراد وجود داشته است. آیا باید از طریق وبلاگ نویسی درآمدی داشته باشم؟  واقعا افراد می توانند به صورت آنلاین خرید کنند؟ چگونه می توانم از طریق وبلاگ خود درآمدزایی داشته باشم؟

گوگل، غول بزرگ فناوری دنیا، شامل سرویس های بسیار زیادی است که تنها یکی از آن ها، موتور جستجوی قدرتمندش می باشد. علاوه بر این موتور جستجو، سرویس های مختلف دیگری نیز در زمره سرویس های گوگل قرار دارند که از جمله آن ها می توان به سرویس گوگل ادسنس (Google AdSense) اشاره کرد که در حقیقت یک روش کسب درآمد اینترنتی محسوب می شود. با ما در ادامه همراه باشید تا در رابطه با سرویس گوگل ادسنس بیشتر سخن گفته و نحوه کار و کسب درآمد با استفاده از آن را به طور کامل تشریح کنیم.

گوگل ادسنس (Google Adsense) یکی از رایج ترین روش ها برای درآمدزایی است. البته باید یک موضوع مهم را همیشه به خاطر داشته باشید. گوگل ادسنس نمی تواند نتایج سریعی برای شما فراهم کند. در حقیقت برای اینکه بتوانید از این طریق کسب درآمد کنید باید مدت زمان بیشتری منتظر بمانید. البته اگر این شیوه به درستی و در طولانی مدت مورد استفاده قرار گیرد می تواند مزایای بسیار زیادی برای شما داشته باشد.

گوگل ادسنس چیست؟

همانطور که اشاره شد، گوگل ادسنس در واقع یک سرویس کسب درآمد برای صاحبین سرویس های تحت وب می باشد. به عبارت دیگر این سرویس به کاربران اینترنت کمک می کند تا بتوانند از طریق نمایش تبلیغات در وب سایت ها یا اپلیکیشن های تحت وب خود، به کسب درآمد برسند و گاها از این طریق درآمدهای هنگفتی را نیز بدست آورند.

گوگل ادسنس (Google AdSense) و گوگل ادوردز (Google Adwords) دو سرویس وابسته به هم در گوگل می باشند که وظیفه نمایش تبلیغات و کسب درآمد از طریق تبلیغات را برای گوگل بر عهده دارند. این دو سرویس در حقیقت به کاربران اینترنت کمک می کند تا تبلیغات خود را در سایت های مختلف قرار دهند و از این طریق درآمد خود را افزایش دهند.

به عبارت دیگر، کاربرانی که به دنبال نمایش تبلیغات خود در گوگل هستند، باید به سرویس گوگل ادوردز مراجعه کرده و کاربرانی که قصد دارند تا این تبلیغات را در وب سایت یا اپلیکیشن خود نمایش دهند و از این طریق درآمد کسب کنند، باید به سرویس گوگل ادسنس مراجعه کنند.

گوگل ادسنس در واقع سرویسی است که شما در ازای نمایش تبلیغات دیگران در وب سایت، اپلیکیشن، نرم افزار و یا سایر سرویس های تحت وب خود، هزینه ای را دریافت می کنید و هر چه افراد بیشتری از طریق تبلیغات شما به وب سایت هدف هدایت شوند، این هزینه بیشتر خواهد شد و به این ترتیب می توانید درآمد بسیار زیادی را کسب کنید.

گوگل ادسنس از جمله سرویس های گوگل است که با استفاده از آن می توانید درآمد کسب کنید. اما قبل از هر چیزی باید بگویم کسب درآمد از گوگل ادسنس برای ما ایرانیان کمی دشوار است و دردسرهای بسیاری را به دنبال دارد (برای مثال گوگل ادسنس از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند). با این حال اگر وبلاگ‌نویس یا وب‌مستری هستید که شرایط انجامش را دارید، پس بد نیست که با آن آشنا شوید. پیش از آنکه شرایط ثبت نام و عضویت در آن را بدانید، اجازه بدهید کمی بیشتر با گوگل ادسنس آشنا شویم.

انواع تبلیغات در گوگل ادسنس

خب، در اینجا باید بگوییم که گوگل ادسنس چند نوع تبلیغات را در اختیار نمایش‌دهندگان (یا همان ناشران) قرار می‌دهد. هر یک از این نوع تبلیغات، محل نمایش مختص به خود را دارد و طبیعتاً، میزان مبلغ پرداختی به ناشر برای هر کدام متفاوت است. انواع تبلیغ موجود در گوگل ادسنس عبارتند از:

محتوا محور

از تبلیغات محتوا محور می‌توان برای هدف‌گیری کاربرانی استفاده کرد که به دنبال موضوع یا محتوای خاصی هستند. این هدف‌گیری می‌تواند به صورت CPC (پرداخت به ازای کلیک) یا CPM (پرداخت به ازای بازدید) باشد. همانطور که در بالا اشاره کردیم، تفاوت این دو نوع از تبلیغات محتوا محور ادسنس، تنها در همین بخش CPC و CPM است. نکته‌ای که وجود دارد این است که در تبلیغات به صورت CPM، پرداخت به ازای هر بازدید صورت نمی‌گیرد، بلکه بر اساس هر هزار بازدید محاسبه می‌شود که همین موضوع باعث محبوبیت تبلیغات CPC شده است.

تبلیغات محتوا محور گوگل ادسنس انواع و سایزهای مختلفی دارند. این نوع تبلیغات می‌توانند یک متن، تصویر، تصویر متحرک، یک فلش ویدئو یا یک ویدئو باشد. در بیشتر این تبلیغات، کاربران می‌توانند به انتخاب خود متن تبلیغ، ویدئو تبلیغ یا هر دو را به نمایش بگذارند. از سال 2012، جهت شناسایی تبلیغات گوگل ادسنس، یک آیکون فِلِش خاکستری رنگ در پائین تبلیغات قرار گرفت.

Page Level Ads

تبلیغات Page Level، دسته‌ای از تبلیغات گوگل ادسنس هستند که از تکنولوژی بهینه‌سازی استفاده می‌کنند. زمانی که شما این تبلیغات را در صفحات مورد نظر خود قرار می‌دهید، گوگل ادسنس به طور خودکار تنها زمانی این تبلیغات را به مخاطب نشان می‌دهد که از تجربه کاربری خوب تبلیغ مطمئن باشد.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  نحوه اجرای احراز هویت دو مرحله ای با PyOTP و Google Authenticator در برنامه Flask خود

جستجو محور

در این نوع از تبلیغات، گوگل ادسنس به ناشر اجازه می‌دهد تا تبلیغات مرتبط با یک کوئری جستجوی خاص را در وب‌سایت خود نمایش دهد و 51% از مبلغ تبلیغ را برای انتشار آن دریافت کند. درست است که مبلغ دریافتی از نوع تبلیغ محتوا محور 68% از کل مبلغ است، اما به دلیل نرخ کلیک بالای تبلیغات جستجویی، این نوع تبلیغات محبوبیت بالاتری دارند.

ویدئو محور

در این نوع از تبلیغات، گوگل ادسنس به نمایش‌دهنده (که معمولاً وب‌سایت‌های میزبان ویدئو هستند) اجازه می‌دهد تا تبلیغات ویدئویی را بر روی سایت خود قرار دهد. ناشر تبلیغ می‌تواند خودش تبلیغات مرتبط با وب‌سایتش را انتخاب کند.

کسب درآمد از گوگل ادسنس

همانطور که دیدید، گوگل ادسنس در واقع یک روش کسب درآمد از طریق گوگل و نمایش تبیلغات می باشد که به صاحبین وب سایت ها این امکان را می دهد تا به ازای نمایش تبلیغات دیگران در وب سایت خود، هزینه ای را از گوگل دریافت کنند. گوگل نیز این هزینه را از محل افرادی که قصد دارند تا خدمات خود را تبلیغ کنند، فراهم می کند.

به این ترتیب می توان گفت که گوگل در این بخش، همچون یک واسطه عمل می کند و به تبلیغ کنندگان کمک می کند تا دیده شوند و در عوض به افرادی که به دنبال کسب درآمد هستند، کمک می کند تا از این طریق، به کسب درآمد برسند.

روش های کسب درآمد از طریق گوگل ادسنس متفاوت بوده و به چهار دسته اصلی تقسیم می شوند که در ادامه به آن ها اشاره شده است و به طور خلاصه هر کدام از آن ها معرفی شده اند.

کسب درامد با تبلیغات
نمایش تبلیغات در وب سایت ها از جمله روش های کسب درامد اینترنتی است.

به ازای بازدید

در این روش که با نماد CPM شناخته می شود، شما می توانید تبلیغات گوگل را در اندازه ها و سایزهای مختلف در وب سایت خود بارگزاری کرده و به ازای هر هزار بازدید، مبلغی را به از طریق گوگل دریافت کنید. این مبلغ بسته به ارزش وب سایت شما خواهد بود که توسط گوگل تعیین می شود و به ازای هر هزار بازدیدی که از وب سایت شما و تبلیغ مورد نظر می شود، هزینه ای به شما پرداخت خواهد شد.

به ازای کلیک

نوی دیگری از این نوع تبلیغات در گوگل وجود دارد که به ازای هر کلیک روی تبلیغ محاسبه می گردد. در این روش نیز شما می توانید تبلیغات گوگل را در سایزها و اندازه های مختلف در وب سایت خود نمایش داده و به ازای هر کلیکی که روی این تبلیغات می شود، هزینه ای را از گوگل دریافت کنید.

به ازای تماشای ویدیو

این روش نیز بسیار باب شده است و شما می توانید با استفاده از ویدیوهایی که تولید می کنید و در وب سایت هایی نظیر یوتیوب به اشتراک می گذارید از گوگل ادسنس تبلیغ گرفته و درآمد کسب کنید. ما در گذشته در این رابطه نیز صحبت نموده و روش انجام آن را آموزش داده ایم. در این روش شما به گوگل اجازه می دهید تا در ابتدای ویدیوهای شما یک ویدیوی تبلیغاتی چند ثانیه ای را نمایش دهد و به ازای یک تعداد مشخص بازدید، به شما پول پرداخت می کند.

چه کسانی برای کسب درآمد از گوگل ادسنس واجد شرایط هستند؟

اگر شما از سرویس وبلاگ دهی بلاگر استفاده می کنید می توانید از تب درآمدزایی (Monetize) برای تنظیم و مدیریت اکانت گوگل ادسنس خود استفاده نمایید.

اگر سایت وردپرسی اختصاصی (روی هاست شخصی) دارید می توانید وارد سایت ادسنس شوید و یک حساب ایجاد کنید. در این شرایط از طرف گوگل کدی دریافت خواهید کرد که می توانید آن را در هر جایی از سایت که دوست داشت قرار دهید یا از افزونه های موجود برای قرار دادن آن استفاده کنید.

اگر از سایت های وردپرسی با میزبانی رایگان استفاده می کنید، نمی توانید از گوگل ادسنس استفاده کنید اما اگر دامنه اختصاصی خود را داشته باشید می توانید از WordAds بهره مند شوید. (این موضوع نیز نشان می دهد که استفاده از سایت وردپرسی اختصاصی بسیار بهتر از سایت وردپرسی با میزبانی رایگان است.)

از طریق گوگل ادسنس چقدر می توانم کسب درآمد داشته باشم؟

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم، درآمدزایی از طریق این قابلیت به مدت زمان زیادی نیاز دارد. به عنوان مثال خود من برای اینکه بتوانم درآمد 2 دلاری داشته باشم حدود 9 ماه منتظر ماندم. با اینحال، ماه گذشته از طریق گوگل ادسنس درآمد 81 دلاری داشتم. برخی از افراد می توانند از طریق گوگل ادسنس درآمد خوبی داشته باشند. فقط نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که اینکار به مدت زمان طولانی نیاز دارد و باید صبور باشید.

برخی از تبلیغات نسبت به تبلیغات و آگهی های دیگر قیمت بیشتری به ازای هر کلیک دارند. این موضوع همچنین تحت تاثیر مقدار ترافیک ورودی به سایت، کلیدواژه هایی که افراد به دنبال آن هستند، درصد بازدیدکنندگانی که بر روی تبلیغ خاصی کلیک می کنند قرار دارد. فاکتورهای زیادی بر روی درآمد شما از طریق گوگل ادسنس تاثیر می گذارد اما یک قانون کلی در این مورد وجود دارد و آن هم این است که وبلاگ های تازه تاسیس نمی توانند پول و درآمد زیادی از این طریق داشته باشند. وبلاگ شخصی خود من حدود 14 ماه پیش راه اندازی شده است. برخی از روزها اصلا کلیکی دریافت نمی کردم. بیشتر افراد زمانی که می بینند این روش در عرض یک یا دو ماه درآمد زیادی برایشان ایجاد نکرده است صبر و حوصله خود را از دست می دهند. خوب اگر به دنبال سیستمی هستید که بازدهی سریعی داشته باشد باید بدانید که گوگل ادسنس برای شما ساخته نشده است.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چگونه موتورهای جستجو را از ایندکس کردن این سایت در وردپرس منصرف کنیم

چگونه می توان از طریق گوگل ادسنس درآمد بیشتری ایجاد کرد؟

اساسا بهترین روش برای افزایش کلیک، افزایش ترافیک از طریق موتورهای جستجو است. زمانی که افراد تلاش می کنند مشکلی را حل کنند، به سمت موتورهای جستجویی همچون گوگل و بینگ می روند. اگر شما در سایت یا وبلاگ خود پستی برای حل این مشکل داشته باشید، استفاده از سئو به شما کمک می کند رتبه بهتری برای پست خود در نتایج جستجو داشته باشید. سئو همچنین به گوگل ادسنس نیز کمک می کند. بنابراین زمانی که افراد بر روی پست شما در وبلاگ کلیک می کنند، ممکن است تبلیغ موجود در آن بتواند پاسخ مشکلاتشان را بیان کند. خوب در این شرایط نتیجه ای که حاصل می شود کلیک بر روی تبلیغ و افزایش درآمد شماست.

اجازه دهید این موضوع را به کمک یک مثال مورد بررسی قرار دهیم. ما در وبلاگ خود مقاله ای را در مورد خطرات احتمالی لیپوساکشن نوشته و منتشر کرده ایم. بعد از انتشار مطلب از سئو کمک گرفته ایم تا به گوگل بگوییم در سایت ما چنین موضوعی وجود دارد. بعد از چند وقت، پست ما به هنگام جستجوی عباراتی همچون “خطرات لیپوساکشن” در رتبه سوم نتایج گوگل قرار گرفت. ادسنس نیز به خوبی می داند که پست موجود در سایت ما مربوط به چه موضوعی است. بنابراین افرادی که پست ما را مطالعه می کنند تبلیغی را با این عنوان مشاهده خواهند کرد: خدمات امن لیپوساکشن در تهران (یا هر شهر دیگری) اگر بازدید کننده به دنبال یافتن مکان امن برای انجام لیپوساکشن باشد به احتمال زیاد بر روی تبلیغ موجود کلیک خواهد کرد.

همانطور که قبلا نیز بیان کردیم، نرخ به ازای هر کلیک به فاکتورهای زیادی بستگی دارد اما نگرانی من اطمینان حاصل کردن از این موضوع است که افراد پستم را می خوانند و به دنبال پست های دیگر نمی روند. اگر آن ها برای خواندن مضرات و خطرات فرایند لیپوساکشن به سایت دیگری بروند، به احتمال زیاد بر روی تبلیغ آن سایت کلیک خواهند کرد و این اصلا خبر خوبی برای من نیست.

 

 

گوگل ادسنس در ایران

google Adsense

گوگل ادسنس از آن دسته سرویس های گوگل است که برای کاربران ایرانی با محدودیت مواجه شده است. بخاطر تحریم های امریکایی، گوگل ادسنس از دادن خدمات به ایرانیان امتناع کرده و به همین دلیل نمی توانید به سادگی از این طریق اقدام به کسب درآمد کنید. اما اگر سرورهای سایت شما در خارج از ایران قرار دارند و سایت شما دارای نسخه های مختلف به زبان دیگری نیز می باشد، می توانید با خیال راحت از این سرویس استفاده کرده و از آن درآمد نیز کسب کنید.

اما مشکل دیگری که ممکن است برای کاربران ایرانی در کار با گوگل ادسنس وجود داشته باشد، نحوه نقد کردن درآمد دریافتی خود و انتقال آن به حساب بانکی می باشد. سرویس گوگل ادسنس، پرداخت های خود را تنها از طریق حساب بانکی خارجی انجام می دهد و به این ترتیب ایرانیان نمی توانند از آن استفاده کنند.

 

نکات مهم درباره گوگل ادسنس

مواردی وجود دارد که باید قبل از قرار دادن کد در سایت یا وبلاگ خود در مورد گوگل ادسنس بدانید:

  • هرگز بر روی تبلیغ خود کلیک نکنید: اگر شما زیاد به این موضوع اهمیت نمی دهید گوگل با چشم باز همه چیز را رصد می کند و به خوبی می داند که شما چه کاری انجام می دهید. اگر بر روی تبلیغ موجود در سایت خود کلیک کنید آن ها متوجه می شوند. اگر تلاش کنید 50 بار بر روی تبلیغ کلیک کنید و از همین طریق درآمد خود را افزایش دهید تنها چیزی که عایدتان می شود حساب مسدود شده است.
  • هرگز دوستان و اعضای خانواده خود را برای کلیک بر روی تبلیغ خود تشویق نکنید: این موضوع نیز همانند موضوعی است که در بالا به آن اشاره کردیم. در چنین شرایطی ممکن است حساب ادسنس شما مسدود شود. در واقع کسی نمی داند گوگل چگونه این موضوع را تشخیص می دهد اما چیزی که واضح است این است که احتمال مسدود شدن اکانت وجود دارد.
  • به کلیک های انجام شده بر روی تبلیغ توجه کنید: اگر در ماه دو کلیک بر روی تبلیغ خود داشتید و به طور ناگهانی این مقدار به 100 کلیک در روز رسیده است ممکن است مشکلی وجود داشته باشد. اگر با فردی مشکل داشته باشید و او بخواهد عمدا چندین بار بر روی تبلیغ شما کلیک کند به احتمال زیاد دچار دردسر خواهید شد.
  • هرگز گوگل ادسنس را تنها منبع درآمد خود قرار ندهید: حتی اگر سئوی خوبی دارید و 100 ها سایت دارید که از طریق آن هزاران دلار در ماه درآمدزایی می کنید باز هم نباید به گوگل ادسنس به عنوان تنها منبع درآمد خود تکیه کنید. ممکن است درآمد خوبی از طریق گوگل ادسنس داشته باشید اما باید از سایر استراتژی های درآمدزایی نیز در کنار آن استفاده کنید.
  • بیشتر از سه بلوک تبلیغ در یک صفحه واحد قرار ندهید: گوگل به شما اجازه می دهد تا سه بلوک تبلیغاتی در یک صفحه از سایت یا وبلاگ را مورد استفاده قرار دهید. بنابراین اگر یک تبلیغ در هدر، یک تبلیغ در سایدبار و دیگری را در انتهای پست خود قرار داده اید، قادر نخواهید بود از تبلیغات بیشتری استفاده کنید. تبلیغات را در سرتاسر سایت قرار ندهید این موضوع می تواند بازدیدکننده را اذیت کند. روش های زیادی برای به کار بردن تبلیغات در سایت وجود دارد که ظاهر آن را نیز زشت نمی سازد. از این روش ها به نفع خود استفاده کنید.

 

 

4.8/5 (13 رای)
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید