وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

مهمترین اشتبا‌هات رایج در بهینه سازی سایت

0 87
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه

مهمترین اشتبا‌هات رایج در بهینه سازی سایت

اشتباهات متداولی در سئو وجود دارد که گرفتار نشدن به آن ها بسیار دشوار است. استفاده از ابزارهای موجود جهت تست بهینه سازی های انجام شده، کار پیچیده‌ای است. زیرا شما همواره نمی‌توانید تمامی تکنیک‌های خود را با این ابزارها مورد بررسی قرار دهید و از طرف دیگر قوانین موتورهای جستجو، پیوسته در حال تغییر بوده و ممکن است بعضی از تکنیک‌های شما را اسپم بشناستند و برای شما جرایمی در نظر گرفته شود.

بهینه سازی وب سایت به معنی کسب رتبه‌ی بهتر برای کلید واژه‌هایی است که قصد دارید سایت شما بر روی آن ها تمرکز داشته باشد و با جستجوی آن کلید واژه‌ها توسط کاربران، سایت شما به نمایش درآید.

بهینه سازی محتوای سایت، مساله ای است که در چند سال گذشته به آن توجه ویژه ای شده است، محتوای بهینه است که باعث می شود سایتی به صورت قانونی در صفحه اول گوگل قرار بگیرد.

-انتخاب های اشتباه برای کلید واژه ها

یکی از اشتباهات رایج در انتخاب کلید واژه‌ها، غفلت از اولویت‌بندی‌های موتورهای جستجو و کاربران برای این کلید واژه ها می باشد. هنگامی که می‌خواهید به هر طریقی کالا یا خدمات خود را به مشتریان معرفی کنید، بسیار مهم است بدانید که این مشتریان با چه کلماتی ممکن است به دنبال محصولات شما بگردند. گاهی اوقات ممکن است کلید واژه‌ی انتخابی شما با کلید واژه‌ی انتخابی توسط کاربران متفاوت باشد و یا به اندازه‌ای عمومی بوده که تنها کاربران هدف را به سمت محصول شما هدایت نکند.

-انتشار محتوایی که به کلید واژه‌های سایت شما ارتباطی ندارند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  تفاوت طراحی وب سایت برای کسب کار منطقه ای با وب سایت جهانی

یکی دیگر از مشکلاتی که سئوکاران به آن گرفتار می‌شوند، تولید محتواهایی است که ارتباط دقیقی با کلید واژه‌های شما ندارند. مشکل اینجاست که شما می‌خواهید برای یک کلید واژه‌ی مشخص رتبه بدست بیاورید، اما نمی‌توانید متن را با عنوان هدف سایتتان تطبیق دهید. موتورهای جستجو از جمله گوگل، همواره تلاش می‌کنند تا مرتبط ترین محتواها با عناوین جستجو شده را به کاربران خود ارائه نمایند. از این رو اگر محتوای شما نتواند نیاز کاربران را برطرف کند، نمی‌توانید رتبه‌ی خوبی دریافت کنید.

محتوای تکراری

در این قسمت قصد داریم تا از تکرارهای داخل سایت خودتان صحبت کنیم، منظور کپی کردن محتوا از سایت های دیگر نیست.

این نوع تکرار موقعی اتفاق می‌افتد که تعدادی از مقالات یا مطالب شما در جاهای مختلف سایت شما تکرار شده باشد.
محتوای تکراری که در بیشتر از یک جا اتفاقی افتاد. این نوع از تکرار ها معمولاً برای سایت هایی که خیلی بزرگ هستند یا سایت های فروشگاهی که دارای چندین صفحه مختلف هستند اتفاق می افتد.

-از دست دادن لینک‌های با کیفیت

افرادی که کار بهینه سازی وب انجام می‌دهند باید درنظر داشته باشند که برای بدست آوردن بهترین عملکرد در سئو، کیفیت لینک‌های موجود در متن به مراتب مهمتر از تعداد آنها است. به همین دلیل بهتر است مطمئن شوید که لینک‌های شما کاملا با عناوین هدف، مرتبط باشند و از سایت‌های مشهور و معتبر برای ارسال و دریافت لینک در متن‌ها استفاده شود. همچنین توصیه می‌شود به سایت‌هایی که به شما لینک ارسال کرده‌اند لینک ارسال کنید؛ چرا که این کار در آینده موجب ایجاد ترافیک بیشتری برای سایت شما خواهد شد.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  نکات مهم سئو که باید ازGoogle Analytics بیاموزید

-استفاده نکردن از تاثیرگذاران زمینه‌ی کاری در تبادلات اجتماعی

بهینه سازی، علاوه بر موارد اشاره شده یک بعد اجتماعی نیز دارد. هنگامی که محتوای خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌نمایید، مهم ترین هدفتان جلب توجه کاربرانی است که تاثیر قابل ملاحظه‌ای در فضای مجازی دارند. به این معنی که محتوای آن ها همواره مورد توجه قرار دارد و همواره توسط مشتریان شما و موتورهای جستجو رصد می‌شود. به همین دلیل بسیار مهم است که شما بتوانید با کاربرانی با این قدرت نفوذ ارتباط برقرار نمایید و به وسیله‌ی اعتبار آن ها، محصولات و خدماتتان را ترویج دهید.

توجه نکردن به تجزیه و تحلیل‌های آماری سایت

تنها راهی که به وسیله‌ی آن می‌توان بررسی کرد که فعالیت‌ها و اقدامات بهینه سازی سایت سودمند بوده ‌است یا خیر، آنالیز مرتب و بررسی نحوه‌ی پیشرفت سایت است. بسیاری از بازاریاب‌ها به آمارها، بی توجهی نشان می‌دهند و این یک خطای بسیار بزرگ است. آنالیز منظم و پی در پی سایت برای رصد کردن نتایج بهینه سازی‌ها و مشخص نمودن مسیر بعدی آنها بسیار لازم و ضروری به نظر می‌آید.
Google Analytics و Google Webmaster Tools دو مورد از ده‌ها ابزاری هستند که شما می‌توانید برای آنالیز نتایج بهینه ‌سازی‌های سایتتان از آن ها بهره بگیرید.

مهمترین اشتبا‌هات رایج در بهینه سازی سایت

4.7/5 (3 رای)
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید