وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

اهمیت هاستینگ با پهنای باند زیاد و سرعت صفحات برای وب سایت

هاست با سرعت بالا چه تاثیری روی سرعت لود صفحات دارد

0 537
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه

برای صنایع مختلف موجود ، هزاران وب سایت مرتبط وجود دارد. کسب‌وکارها یک دهه پیش تنها کافی بود یک وب‌سایت را برای خود راه‌اندازی و برای آن تبلیغ کنند و شاهد تاثیر مستقیم آن روی درآمد خود باشند . امروزه روز ، ایجاد و راه‌اندازی وب‌سایت آسان شده و همچنین مصرف‌کنندگان هم هرروز وابستگی بیشتری نسبت به تکنولوژی پیدا می‌کنند، کسب‌وکارها باید وب‌سایت‌هایی داشته باشند که نسبت به سایر رقیبان بهتر دیده شود و به عبارتی چشمگیرتر و بهتر باشد. این وب‌سایت حرفه‌ای همچنین باید کاربر دوستانه یا user friendly طراحی شود و با بهینه‌سازی بتواند نرخ تبدیل کاربر به مشتری را افزایش دهد. هاستینگ (میزبانی) با پهنای باند بالا و سرعت صفحه دو عامل مهم در مدیریت وب‌سایت هستند که باعث می‌شوند وب‌سایت در رقابت بهتر عمل کند و همچنین افزایش چشمگیری در درآمد ایجاد شود. در مطلب پیش رو قصد داریم به شرح اهمیت میزبانی با پهنای باند بالا و سرعت صفحه‌ها بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

درک اهمیت Page speed و Page load speed

منظور از Page Speed یا سرعت صفحه درواقع مدت‌زمانی است که طول می‌کشد تا وب‌سایت یا فایل رسانه‌‌ای محتوا را از خدمات میزبانی دانلود کند و روی صفحه وب موردنظر را به کاربر نمایش دهد.
منظور از Page load speed یا سرعت بارگذاری صفحه هم مدت‌زمان لازم برای نمایش همه محتوای یک لینک در مرورگر وب پس از کلیک روی آن است. این دو مفهوم بسیار ساده هستند، اما تأثیر شگرفی بر تجربه کاربری و همچنین سودبخشی یا اثربخشی وب‌سایت دارند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  هاست (Web Hosting) چیست؟

اما چرا سرعت صفحه و سرعت بارگذاری صفحه در وب‌سایت‌های کسب‌وکارها اهمیت دارد؟ پاسخ این پرسش کلیدی را باید در الگوریتم‌های موتورهای جستجو که صفحه‌های وب را رتبه‌بندی می‌کنند، پیدا کرد. هرکدام از موتورهای جستجو برای رتبه‌بندی صفحه‌ها از الگوریتم‌ مشخصی استفاده می‌کنند و البته سرعت بارگذاری صفحه یکی از مهم‌ترین عوامل دخیل در این الگوریتم‌ به شمار می‌رود. صفحه‌های وبی که به‌کندی بارگذاری می‌شوند، در نتایج موتورهای جستجو نمی‌توانند رتبه مناسبی را کسب کنند. پژوهش‌های مرتبط نشان داده‌اند که از هر چهار بازدیدکننده یک نفر وب‌سایتی را که ظرف مدت کمتر از ۴ ثانیه بارگذاری نمی‌شود، ترک می‌کند. علاوه بر این، ۴۶ درصد از کاربران تمایلی ندارند دوباره از وب‌سایت‌هایی با سرعت‌پایین در بارگذاری صفحه‌ها بازدید کنند. بدین ترتیب چنین کسب‌وکارهایی با سرعت‌پایین در بارگذاری صفحه‌های وب تقریباً ۵۰ درصد از مشتریان احتمالی خود را از دست خواهند داد.

درک اهمیت خدمات میزبانی وب با پهنای باند بالا

پهنای باند به معنی میزان داده‌هایی است که می‌توان آن‌ها را به یک وب‌سایت انتقال داد یا از آن دانلود کرد. سرعت شبکه‌ها، نقاط ارتباطی و اپلیکیشن‌هایی که روی سرور مرکز خدمات میزبانی اجرا می‌شوند، به‌طور مستقیم با میزان پهنای باند مورداستفاده افزایش پیدا می‌کنند. تعیین پهنای باند مناسب برای هر وب‌سایت در حال حاضر و همچنین در آینده به موارد زیر بستگی دارد.

  • قالب: میزان پیچیدگی قالب کلی وب‌سایت می‌تواند نشان‌دهنده پهنای باند موردنیاز برای عملکرد بهینه باشد.
  • میزان ترافیک: وب‌سایت‌هایی که ترافیک ورودی بالایی دارند، همچنین پهنای باند بیشتری هم برای آن‌ها لازم است تا بتوانند عملکردی بهینه داشته باشند. وب‌سایت‌هایی که از پهنای باند بالا بهره می‌برند قادر هستند از کاربران و بازدیدکنندگان بیشتری هم میزبانی کنند و بدین ترتیب ترافیک بیشتری واردشان خواهد شد.
  • برنامه‌های توسعه: برنامه‌ها و استراتژی‌های توسعه این شرکت‌ها چه هستند؟ شرکت‌هایی که برای چند سال آینده خود چشم‌انداز توسعه را برنامه‌ریزی کرده‌اند، بهتر است از بسته‌هایی با پهنای باند بالا استفاده کنند تا بتوانند بدون متحمل شدن هزینه اضافه یا داون تایم از توسعه هم پشتیبانی به عمل آورند.
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  هاست (Web Hosting) چیست؟

شرکت‌هایی که سالانه کمتر از ۵۰۰۰۰۰ بازدیدکننده به وب‌سایتشان سر می‌زند، احتمالاً به پهنای باند زیادی نیاز نخواهند داشت. کسب‌وکارهای بزرگ‌تر حتماً باید به این موضوع اهمیت دهند؛ زیرا درک اهمیت دو عامل پهنای باند بالا و سرعت صفحه و همچنین ارتباط آن‌ها با یکدیگر کلید اصلی در انتخاب ارائه‌دهنده مناسب خدمات میزبانی به‌منظور پاسخ به نیازهای مشتریان است.

انتخاب خدمات میزبانی مناسب

حواستان به سرویسدهندگانی که خدمات خود را تحت عناونیی “چون ترافیک نامحدود” یا “پهنای باند نامحدود” ارائه می کنند باشد؛ بسیاری از کسب‌وکارها اصلاً به چنین پهنای باندی نیاز ندارند. به‌جای انتخاب این بسته ها با سرویسدهنده خدمات میزبانی تماس بگیرید و با خدمات مشتریان آنعا صحبت کنید. کارشناسان خدمات مشتریان و بخش فروش قادر خواهند بود با حساب‌وکتاب ساده به شما اعلام کنند که برای دستیابی به‌سرعت صفحه و عملکرد مناسب چه پهنای باندی برایتان مناسب خواهد بود.

 

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید