وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

روشهای منحصر به فرد ادغام شبکه اجتماعی در سایت

چطور Social Media را با سایت خود به شکلی زیبا یکپارچه کنید

0 228
زمان لازم برای مطالعه: 5 دقیقه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، همیشه چیزی خاص همراه خود داشته که موجب می‌شود افراد بیشتری درگیر آن شوند. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد، امروزه بیش از ۳.۲ میلیارد نفر در سرتاسر جهان در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند. با وجود چنین جمعیت عظیمی، اصلاً عجیب نیست که ۶۷% مدیران کسب‌وکارهای فعال در شبکه‌های اجتماعی گفته‌اند که بازاریابی شبکه‌های اجتماعی پیشرفت بسیاری برای آن‌ها به همراه داشته است.

به‌عنوان یک طراح وب، شما نیز دانش اولیه برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی و به‌کارگیری آن‌ها در طراحی خود دارید که این نکات شامل موارد زیر می‌شود:

  • آیکون‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی را در هدر صفحه قرار دهید.
  • از آیکون «اشتراک‌گذاری» یا Share در بلاگ سایت استفاده کنید.
  • ویدیوهای خود را از یوتیوب به روی سایت بیاورید.

یا می‌توانید از روش‌های خلاقانه‌تر و جدیدتری برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی در طراحی وب سایت استفاده کنید.

روش‌های منحصربه‌فرد برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی در طراحی وب

لازم نیست که سایت خود را به یک شبکه اجتماعی تبدیل کنید، یا آن را پر از عکس‌های مختلف کنید. در عوض، پیشنهاد می‌شود، خارج از محدوده فکر کنید و هنگام طراحی سایت این را در نظر داشته باشید که چطور می‌توانید قدرت شبکه‌های اجتماعی را خلاقانه‌تر در طراحی خود نشان دهید.

این نمونه‌ها شاید بتوانند الهام‌بخش شما باشند و ایده‌های جدیدی به شما بدهند:

در طراحی خود از هشتگ‌ها و علائم مختلف شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید

وقتی درباره اینکه چطور شبکه‌‌های اجتماعی از سایر بازاریابی‌ها مجزا شدند فکر می‌کنید، بدون شک شما نیز به هشتگ‌ها (#) و علائم مختلف نظیر (@) فکر خواهید کرد. این‌ها علائم ساده‌ای هستند که ما مدت‌های طولانی پیش از استفاده از شبکه‌های اجتماعی به کار می‌گرفتیم و امروزه به یکی از مشخصه‌های خاص و پرکاربرد تبدیل شده که ما بیش از پیش از آن‌ها استفاده می‌کنیم.

اگر برای برند شما مقدور است (مثلاً مخاطبین شما افراد جوان و فعال در شبکه‌های اجتماعی هستند)، هشتگ‌ها و سایر علائم، می‌توانند در طراحی وب‌ سایت شما نقش داشته باشند. یک نمونه از این کار را در سایت Nuevos Conductores از شورلت مکزیک می‌بینیم:

وب سایت شورلت

این وب‌سایت با احترامی که به رانندگان جدید شورلت می‌گذارد، از تصاویر این افراد در کنار نام کاربری توییتر، پیامی که دارند و هشتگی که معرفی کرده‌اند، استفاده می‌کند.

استفاده از هشتگ در وب سایت

هشتگ‌ها می‌توانند برای تبلیغ استفاده شوند؛ اما نیازی هم نیست که در طراحی جایی قرار بگیرند که در چشم باشند. نگاهی به سایت Caribana Festival بیندازید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  دیجیتال مارکتینگ (‌ بازاریابی دیجیتال ) چیست؟

تاثیر هشتگ بر سئو وب سایت

در گوشه چپ وب‌سایت خواهید دید که یک هشتگ کوچک و با ظرافت نوشته شده است. شاید در نگاه اول دیده نشود، اما وجود آن در هر حال نظر مخاطبان و بخصوص طرفداران این فستیوال را به خود جلب خواهد کرد.

سایت Popular Pays’ ۲۰۱۷ Year in Review نیز نمونه دیگری از وب‌سایت‌هایی است که از هشتگ در طراحی استفاده کرده است.

Popular Pays’ 2017 Year in Review

هربار که کاربران سایت وارد صفحه جدیدی شود، این هشتگ نیز تغییر می‌کند.

از نوتیفیکیشن استفاده کنید

استفاده مکرر از ایمیل و شبکه‌های اجتماعی در زندگی افراد به قدری نقش داشته که بدون شک بسیاری از علائم از جمله نوتیفیکیشن‌های مربوط به پیام‌های دریافتی را به‌خوبی می‌شناسند. برای یادآوری اینکه بدانید درباره چه چیزی صحبت می‌کنیم چند مثال می‌زنیم.

همانند توییتر:

استفاده از هشتگ در توییتر

لینکدین:

استفاده از عشتگ در توییتر

و نمونه‌ای از این کار در وب‌سایت:

چگونه از هشتگ در وب سایت استفاده کنیم

همان‌طور که در سایت a friend of mine مشاهده می‌کنید، نوتیفیکیشن استفاده شده به بازدیدکننده سایت این اطلاع را می‌دهد که پیغامی در انتظارش است، هرچند این پیام دقیقاً همانند آنچه در توییتر یا لینکدین به آن اشاره شد نیست بلکه در عوض به مخاطب اطلاع می‌دهد پنج جایگاه شغلی منتظر او هستند.

روش‌های دیگری نیز برای استفاده از این شگرد وجود دارد که در آن نیازی نیست کاربر حتماً در سایت لاگین کرده یا عضو شود. همین‌طور که بیش از پیش از مواردی نظیر پاپ آپ‌ها که همیشه مزاحم بازدیدکننده یک وب‌سایت بودند دور می‌شویم، وب‌سایت‌هایی را خواهیم دید که از روش‌های خلاقانه‌تری برای اشتراک گذاشتن اخبار یا موارد دیگر استفاده می‌کنند. در این میان، استفاده از نوتیفیکیشن می‌تواند یک روش جذاب و خلاقانه برای انجام چنین کارهایی باشد.

جدول زمانی طراحی کنید

با توجه به بسیاری از فیدهای شبکه‌های اجتماعی، ما با جدول زمانی فعالیت‌هایمان و افرادی که با آن‌ها در ارتباطیم آشنا هستیم. این ظاهر برای ما بسیار جذاب است و به‌طور کلی می‌تواند به ما این احساس را بدهد که در حال خواندن داستان زندگی کسی هستیم. همین کار را می‌توانید برای برند خود و وب‌سایتتان انجام دهید و به همین روش «داستان» خود را بازگو کنید.

Dr.Pepper یک برند نوشیدنی است که مدت‌ زیادی فعالیت کرده؛ اما احتمالاً اغلب مصرف‌کنندگان آن اطلاعات دقیقی از تاریخ این برند ندارند؛ وقتی وارد وب‌سایت آن شوند، بدون شک اطلاعات بیشتری درباره تاریخچه و تولید محصولات این برند تا به امروز به دست خواهند آورد.

همچنان که صفحه تاریخچه وب‌سایت را مرور می‌کنید، متوجه یک جدول زمانی خواهید شد که به‌طور خلاصه داستان این برند را در سال‌های مختلف بیان کرده است.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  معرفی ۶ ابزار ردگیری کمپین‌ های هشتگ ( # ) در شبکه‌های اجتماعی

Dr.Pepper وب سایت

همچنین با اسکرول کردن به پایین صفحه با تصاویری که داستان گفته شده را نشان می‌دهد روبرو می‌شوید که حتی بسیاری از آن‌ها برای افرادی که از نوشیدنی‌های این برند در طول این سال‌ها استفاده کرده‌اند بسیار نوستالژیک خواهد بود.

تاریخچه وب سایت

وقتی به این موضوع فکر می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که هیچ تفاوتی بین ما به‌عنوان مصرف‌کننده و یک برند خاص وجود ندارد، هر دو تصاویری را به‌صورت آنلاین با دیگران به اشتراک می‌گذاریم که با این کار بخش‌های مهمی از زندگی‌مان را به نمایش بگذاریم. برندها نیز می‌توانند همین کار را در وب‌سایتشان انجام دهند.

با انواع سؤالات یا تست‌ها با مخاطب و بازدیدکننده سایت صحبت کنید

اغلب اوقات، یک وب‌سایت فقط یک پیام ساده دارد «این کسب‌وکار ماست، درباره ما بیشتر بدانید و با ما در تماس باشید.» شاید به همین دلیل است که بیشتر مردم به شبکه‌های اجتماعی هجوم می‌برند تا بتوانند به‌طور واقعی با یک کسب‌وکار در ارتباط باشند.

روش‌های مختلفی وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید طراحی وب خود را ارتقا دهید و کاری کنید تجربه بازدید از وب‌سایت شما به‌جای کسل کننده بودن برای مخاطب جذاب باشد. هرچند اغلب اوقات برای این کار از انیمیشن‌های جذاب و تصاویر زیبا استفاده می‌شود اما چیزی که مد نظر ماست متفاوت است. استفاده از بازی و سؤالات تستی می‌تواند گزینه خوبی باشد.

در کنار قرار دادن یک چت آنلاین در وب‌سایت که فردی پاسخگوی سؤالات بازدیدکننده وب‌سایت است و به‌نوعی سایت شما از این طریق با مخاطبتان صحبت می‌کند، روش دیگری نیز وجود دارد که بتوانید با بازدیدکننده سایت صحبت کنید.

یک نمونه را در وب‌سایت John Frieda مشاهده خواهید کرد. این سایت با پرسیدن سؤالاتی درباره زیبایی و آرایش مو، سعی می‌کند با مخاطب صحبت کرده و از او اطلاعات بگیرد.

نکته های طراحی سایت

فرمت سؤالی که روی سایت قرار گرفته شده این امکان را می‌دهد مخاطب به سؤالاتی که هنگام رفتن به یک سالن زیبایی از او پرسیده می‌شود این بار بدون حضور در سالن و به روی یک وب‌سایت پاسخ دهد. در نهایت با توجه به پاسخ‌های مخاطب، به او پیشنهاد‌هایی داده می‌شود که می‌تواند برایش مفید باشد.

تاثیر هشتگ در طراحی سایت

استفاده از یک صفحه چت نیز می‌تواند مفید باشد، هرچند AI به اندازه قرار دادن سؤالات روی سایت ساده نیست. باید در نظر بگیرید کدام برای وب‌سایت شما مفیدتر است و در طراحی سایت شما بهتر اجرا می‌شود.

جمع‌بندی

شبکه‎‌های اجتماعی نقش بسیار مهمی در بازاریابی کسب‌وکارهای مدرن ایفا می‌کنند؛ اما زمانی که نوبت به طراحی وب‌سایت می‌رسد، اغلب اوقات ما فقط از روش‌های ساده و اولیه برای به‌کارگیری شبکه‌های اجتماعی در طراحی وب استفاده می‌کنیم؛ اما چیزی که باید در نظر بگیریم، به تصویر کشیدن قدرت شبکه‌های اجتماعی به شکلی خلاقانه‌تر است. با این کار می‌توانیم وب‌سایتی مؤثرتر و زیباتر طراحی کنیم.

5/5 (1 رای)
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید