وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

یادگیری برنامه نویسی چطور آینده کاری شما را تعیین می‎کند

0 82
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه

یادگیری برنامه نویسی یادگیری یعنی اطلاع از نحوه ایجاد ساختارهای منطقی در برنامه نویسی؛ یعنی فرد بتواند مجموعه دستورالعمل هایی بنویسد که بهترین نتایج برای هدف(پروژه) حاصل شود، یعنی به بهترین نحوه آنچه را آموخته پیاده سازی کند. برنامه نویسی موفق خواهد بود و آینده کاری تضمین شده ای دارد که مهارت فنی و اطلاعات بالایی داشته باشد. این به این معنی نیست که افرادی که به تازگی وارد این عرصه شده اند ناامید شوند. برنامه نویس را با عنوان یک تولید کننده فناوری می شناسند لیکن این محصول تولیدی باید کاربردهای لازم و کافی را برای افراد جامعه داشته باشد و نیاز جامعه را برطرف سازد. برنامه نویسی جزو پر رونق ترین شغل های دنیا است و این دورنمای آینده کاری یک برنامه نویس است. برای دستیابی به این گنج عیان چه باید کنید؟ یکی از پردرآمدترین شغل های دنیا برنامه نویسی است، برای دستیابی و رسیدن به موقعیتی که پردرآمدترین شغل دنیا را داشته باشید باید به قوانین و اصول پایه ای این دانش و به اصول اولیه و پیشرفته برنامه نویسی مسلط باشید و ابزارهای مختلف آن را بشناسید، و کاربرد صحیح آن را بدانید و توان اجرای آن را در پروژه های مختلف داشته باشید. تنها راه ورود به بازار کار برنامه نویسی ارتقا مهارت ها است، روی خودتان سرمایه گذاری کنید. با یادگیری اصول برنامه نویسی گام بزرگی برای دستیابی به قله موفقیت برمی دارید.

زمان کل: 90 روز

چطور برنامه نویسی یاد بگیریم

منظور از یادگیری برنامه نویسی تنها از بر کردن اطلاعات سطحی نیست. یادگیری برنامه نویسی یعنی خلق نرم افزارها و فناوری های قوی کاربردی، نگاهی به مرورگرها بکنید رایج ترین محصولات برنامه نویسی هستند که روزانه، نه در هر دقیقه، در هر ثانیه میلیون ها کاربر از سراسر دنیا از آن استفاده می کنند. چقدر کاربردی و چقدر خلاقانه است. انتظار نداریم هر برنامه نویسی بتواند این چنین محصول قدرتمند و کاربردی را بسازد، مبتدیان هم می توانند پا به بازار کار برنامه نویسی بگذارند و برنامه های موفق و کاربردی بسازند. اما چه توانایی در برنامه نویس باعث شده مرورگری بسازد که این چنین استفاده از آن مورد استقبال قرار گیرد؟ جواب دانش است. دانش برنامه نویسی تنها یادگیری کدها نیست باید به گونه ای برنامه نویسی را یاد بگیرید که ساختارهای منطقی که می سازید مفید فایده باشد. تولید یک اثر برای ورود به بازار کار برنامه نویسی لازم است اما کافی نیست؛ یادگیری برنامه نویسی باید به گونه ای کاربردی و عمیق باشد تا بتواند نتیجه بخش باشد و به خلق محصولات قدرتمند بینجامد.  

تاثیر آموزش در یادگیری برنامه نویسی

آموزش می تواند نقش تعیین کننده و مهمی در یادگیری برنامه نویسی داشته باشد. این حقیقت را نمی توان انکار کرد که آموزش صحیح و اصولی در موفقیت و شکست یک برنامه نویس نقش بسزایی دارد. در گذشته اغلب برنامه نویسان با مسائلی چون کمبود منابع آموزشی و محدودیت دانش اساتید مواجه بودند. هم اکنون نیز بسیاری افراد اسیر برخی افراد سودجو می شوند که هم وقت و هزینه آنها را از چنگشان بیرون می کشند و هم اطلاعات ناصحیح و کم ارزشی در اختیار آنها قرار می دهند که ممکن است باعث دلزدگی اغلب مبتدیان شود. هر چند مشکل منابع برای یادگیری برنامه نویسی تا حدودی برطرف شده اما با تعدد تبلیغات باز افراد دچار سردرگمی و دودلی برای انتخاب راه صحیح می شوند. بهترین راه برای یادگیری برنامه نویسی ثبت نام در یک دوره تخصصی برنامه نویسی در یک آموزشگاه معتبر است، این یک پیشنهاد دوستانه است برای افرادی که به تازگی می خواهند پا در این عرصه بگذارند. یادگیری برنامه نویسی نیاز به کسب مهارت فنی و عملی و به یک راهنمای همراه دارد.

یادگیری برنامه نویسی و آینده کاری افراد

تضمین آینده کاری یک برنامه نویس بسته به یادگیری او و دانش عملی او است. این که یک برنامه نویس موفق باشد بسته به این است که چقدر به زبان برنامه نویسی که انتخاب کرده و دوره اش را گذرانده و یا به هر طریقی یاد گرفته، مهارت دارد. شخصی متبحر می شود که خوب درک کرده باشد که نحوه صحیح استفاده از کدها، متغیرها، توابع و کلاس ها و ابزارها و پلتفرم ها و پلاگین ها را بداند. شخصی آینده کاری روشنی دارد که دانش لازم ساختار بندی منطقی را بلد باشد و بتواند بهترین دستورالعمل ها را در ساختاری صحیح و به جا به کار ببرد. تصمیم به یادگیری هر زبان برنامه نویسی دارید آن را از پله اول اصولی بیاموزید، یادگیری صحیح یعنی شما توانایی حل مسئله و اصول طراحی و ساخت و تنظیم قواعد مسائل کامپیوتری را درک کرده اید. اینکه بتوانید وارد بازار کار برنامه نویسی شوید بسته به این است که یادگیری شما به حدی رسیده باشد که خالق محصولی باشید که بسیاری افراد بتوانند از آن استفاده کنند. با نگاهی به سایت های خدمات رسانی و اپلیکیشن ها متداول متوجه خواهید شد منظور از ضرورت خدمت رسان بودن یعنی چه، محصول برنامه نویسی باید یکی از نیازهای افراد جامعه را برطرف کند. شما برای تولید محصولی این چنینی، به جز دانش و خلاقیت به چه چیزی نیاز دارید؟

برنامه نویسی را کجا یاد بگیریم؟

مراکز و واحدهای آموزشی معتبری وجود دارد که می توانید برنامه نویسی را از این مراکز شروع کنید. یکی از این مراکز که دوره های تخصصی برنامه نویسی را برگزار می کند آموزشگاه برنامه نویسان است. یک واحد آموزشی معتبر که با بهره مندی از اساتیدی متبحر و باتجربه، نیروهای موفق و ماهری برای ورود به بازار کار برنامه نویسی تربیت کرده است. کلیه این دوره ها تضمین شده و افراد می توانند بدون اینکه هیچ دانش و زمینه فکری خاصی داشته باشند در این دوره ها شرکت کنند. دوره های برنامه نویسی آموزشگاه برنامه نویسان از مبتدی تا پیشرفته، هم برای مهندسین و فارغ التحصیلان رشته های کامپیوتری و هم برای افرادی از سایر رشته ها است که با هدف ورود به بازار کار تصمیم به فراگیری برنامه نویسی دارند. ارائه مدرک معتبر در پایان دوره به همراه استفاده از ابزارهای قدرتمند برنامه نویسی به صورت عملی باعث شده دانش پژوهان این آموزشگاه دانش فنی مناسب و مهارت های عملی لازم و کافی برای ورود به بازار را داشته باشند.

4.5/5 (2 رای)
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید