نحوه نصب Let's Encrypt SSL on VPS در حال اجرا Webmin/Virtualmin

Let’s Encrypt بهترین انتخاب برای کسانی است که به گواهینامه SSL رایگان نیاز دارند. و خوشبختانه برای کاربران وب‌مین، گواهی‌های SSL از Let’s Encrypt را می‌توان مستقیماً از کنترل پنل مبتنی بر وب درخواست و نصب کرد.

در این آموزش روش نصب Let’s Encrypt SSL را توضیح خواهیم داد روی یک VPS که وبمین را اجرا می کند.

چرا به گواهینامه های SSL از Let’s Encrypt نیاز دارید؟

روش های زیادی برای محافظت از یک وب سایت وجود دارد و فعال کردن گواهی SSL یکی از آنهاست. SSL (Secure Sockets Layer) با رمزگذاری داده های ارسال شده بین مرورگر و سرور، اتصال شما را ایمن می کند.

اکثر مرورگرهای وب محبوب دوست دارند کروم و فایرفاکس هنگامی که کاربران هستند هشدار دهید روی یک وب سایت غیر امن به این ترتیب، داشتن SSL می تواند به شما در جلب اعتماد بازدیدکنندگان و بهبود اعتبار سایت کمک کند.

متأسفانه به دلیل هزینه آن، بسیاری از وب سایت ها از SSL استفاده نمی کنند. برای رسیدگی به این موضوع، گروه تحقیقات امنیت اینترنت (ISRG) یک مرجع گواهی رایگان به نام راه اندازی کرد بیایید رمزگذاری کنیم. در حال حاضر بیش از 150 میلیون وب سایت.

نصب Let’s Encrypt SSL روی VPS با استفاده از Webmin

نصب Let’s Encrypt SSL با استفاده از Webmin بسیار آسان و سریع است. مراحل زیر را دنبال کنید تا بدانید چگونه این کار را انجام دهید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چگونه موتورهای جستجو را از ایندکس کردن این سایت در وردپرس منصرف کنیم

مرحله 1: تنظیمات SSL را فعال کنید

قبل از ادامه، مطمئن شوید که قبلاً Webmin را به عنوان سیستم عامل VPS خود تنظیم کرده اید.

وارد شوید هاستینگerhPanel را انتخاب کنید و به سرورها برگه سپس، پیدا کنید تنظیمات دیگر بخش و سیستم عامل را به اوبونتو 18.04 64 بیتی با Webmin/Virtualmin/LAMP. مطبوعات ذخیره تغییرات.

پس از انجام این کار، باید وارد وبمین خود شویم و گزینه SSL را برای وب سایت خود فعال کنیم:

  1. با تایپ کردن وارد Webmin/Virtualmin خود شوید https://your.vps.ip.address:10000. آدرس IP همراه با اعتبار ورود شما را می توانید در hPanel پیدا کنید سرورها برگه
  2. یک هشدار از مرورگر از شما خواسته می شود. برای کاربران کروم، کلیک کنید پیشرفته و انتخاب کنید اقدام به [your IP address].
  3. اعتبار ورود خود را وارد کنید. اگر رمز عبور خود را فراموش کردید، آن را پیدا کنید رمز عبور ریشه گزینه در hPanel سرورها را بزنید و رمز عبور خود را از آنجا بازنشانی کنید.
    ورود به وبمین pageورود به وبمین page
  4. پس از ورود به سیستم، گزینه را انتخاب کنید Virtualmin را از منوی نوار کناری برگه و کلیک کنید ویرایش سرور مجازی اگر سرور مجازی راه‌اندازی نکرده‌اید، دنبال کنید این آموزش برای راهنمایی
  5. سر به سمت ویژگی های فعال شده بخش و علامت را بزنید وب سایت Apache SSL فعال شده است؟ گزینه. اصابت سرور مجازی را ذخیره کنید.SSL را در تنظیمات سرور مجازی Virtualmin فعال کنیدSSL را در تنظیمات سرور مجازی Virtualmin فعال کنید

مرحله 2: Let’s Encrypt SSL را نصب کنید روی VPS شما

پس از فعال شدن SSL، می توانیم گواهی Let’s Encrypt را از وبمین شما نصب کنیم:

  1. از پنل Virtualmin، به آن بروید پیکربندی سرور -> گواهی SSL. سپس، را انتخاب کنید بیایید رمزگذاری کنیم را برگه و مقداری زمان برای بارگیری این بخش در نظر بگیرید.
  2. تنظیمات زیر را با توجه به نیاز خود تنظیم کنید:
    • درخواست گواهی برای – دو گزینه در دسترس است: دامنه های مرتبط با این سرور و دامنه های لیست شده در اینجا اولی را برای نصب گواهی انتخاب کنید روی نام های دامنه پیش فرض میزبان های مجازی شما. با این حال، اگر شما نیاز به نصب گواهی دارید روی سایر دامنه ها و زیر دامنه های موجود در همان سرور، دومی را انتخاب کرده و نام دامنه را وارد کنید.
    • ماه بین تمدید خودکار – گواهینامه های Let’s Encrypt به مدت 90 روز معتبر هستند. بنابراین مقدار این گزینه نباید بیشتر از سه باشد.
  3. پس از انجام تغییرات، کلیک کنید درخواست گواهی.بیایید تنظیمات را در Virtualmin رمزگذاری کنیمبیایید تنظیمات را در Virtualmin رمزگذاری کنیم
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش ایجاد یک نوع پست سفارشی وردپرس: چیست و سفارشی سازی آن

خودشه! اکنون باید بتوانید با استفاده از پروتکل HTTPS به وب سایت خود دسترسی داشته باشید.

اگر می خواهید به طور خودکار تمام ترافیک وب سایت خود را به نسخه HTTPS سایت خود هدایت کنید، به این آموزش مراجعه کنید.

نتیجه

شما آن را دارید! در این آموزش روش نصب گواهینامه Let’s Encrypt SSL را یاد گرفتید روی یک VPS که وبمین را اجرا می کند. به سادگی گزینه SSL را از وبمین خود فعال کنید و سپس گواهی را درخواست کنید. خیلی آسان است، اینطور نیست؟

پس برای چی منتظری؟ پیش بروید و وب سایت خود را ایمن کنید!