وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

5 ترند برتر طراحی وب در سال 1403

0 5
زمان لازم برای مطالعه: 5 دقیقه


5 ترند برتر طراحی وب در سال 1403 3

با پیشرفت تکنولوژی، طراحی وب سایت نیز از این قاعده مستثنی نیست. همانطور که ما به آینده نگاه می کنیم روند طراحی وب سایت در سال 1403، چندین روند در حال ظهور در همه جا ظاهر می شوند.

برای مثال، 67% شرکت‌های آمریکایی موافق هستند که استفاده از فناوری هوش مصنوعی به ایجاد تجربیات بهتر برای مشتریان کمک کرده است. از ابزارهای پیشرفته هوش مصنوعی گرفته تا طرح‌بندی‌های خلاقانه، آینده طراحی وب برای طراحان هیجان‌انگیز است.

بنابراین، بدون هیچ مقدمه ای، این مقاله به بررسی بهترین روند طراحی وب در سال 1403 می پردازد که باید بدانید.

روندهای بین طراحی وب سایت و UX اغلب با هم تداخل دارند. روند طراحی وب سایت در سال 1403 دیگر طراحی برای وب نیست بلکه بهبود تجربه کاربر است. این تغییر ناشی از ابزارهای جدید اتوماسیون، استفاده رایج از قالب های وب سایت و تصاحب برنامه های تلفن همراه است.

بنابراین، طراحان وب باید مانند طراحان UI/UX فکر کنند و برای افزودن ارزش به نقاط تماس دیجیتال تسلط پیدا کنند.

طراحی UX قابل دسترس

27% جمعیت ایالات متحده دارای برخی ناتوانی هایی هستند که بر استفاده از وب آنها تأثیر می گذارد. همانطور که طراحان یک طرز فکر UX را اتخاذ می کنند، طراحی برای دسترسی به یک روند طراحی وب سایت است که در سال 1403 بیشتر شاهد آن خواهیم بود.

طراحی برای دسترسی، نیازهای منحصر به فرد بازدیدکنندگان وب سایت شما را در اولویت قرار می دهد. طراحی وب سایت قابل دسترسی، تجربه یکسانی را برای افراد دارای معلولیت تضمین می کند.

هنگامی که وب سایت خود را با در نظر گرفتن قابلیت دسترسی و ناوبری طراحی می کنید، از بسیاری جهات برای شما سودمند است:

  • ترافیک وب سایت بالاتر
  • زمان بیشتری صرف شده است روی وبسایت شما
  • رتبه بندی جستجوی بهتر
  • شهرت بهتر برند

با این حال، این روند فراتر از انطباق ساده خواهد بود استانداردهای WCAG. طراحی برای دسترسی به شما این امکان را می دهد که راه های بیشتری برای تعامل با مخاطبان وسیع تری پیدا کنید.

مجله UX نکات بسیار خوبی برای دسترسی بیشتر وب سایت شما از طریق طراحی ارائه می دهد. به ویژه، در اینجا برخی از روشنگرترین توصیه ها وجود دارد:

طراحی برای دسترسی

انجام دادن کاربران خود را در نظر بگیرید. بدانید که آنها چگونه و کجا از وب سایت یا برنامه شما استفاده می کنند. از رفتار کاربر غافل نشوید. اگر می دانید مخاطب شماست روی در حال حرکت، ویژگی هایی را در نظر بگیرید که به دسترسی آنها در فضای باز و مکان های عمومی کمک می کند.
انجام دادن مقاوم باش. وب سایت خود را طوری طراحی کنید که با سازگاری با وب خود به راحتی قابل درک باشد page طرح. نکن پیچیده شوید. از زبان ساده استفاده کنید و مطمئن شوید که صفحات وب شما به راحتی قابل پیمایش هستند.
انجام دادن انتخاب و کنترل را پیشنهاد دهید. به کاربران گزینه های زیادی برای روش تعامل آنها با وب سایت خود بدهید. نکن پنهان کردن سرفصل ها. از سرفصل ها برای تعیین اینکه چه اطلاعاتی اولویت دارند استفاده کنید.
انجام دادن محتوای خود را ساختار دهید. وب سایت خود را طوری طراحی کنید که مهم ترین اطلاعات یا اقدامات در اولویت قرار گیرند. نکن توقف بهبود. راه های بی نهایتی برای بهبود دسترسی وجود دارد. یک رابط کاربری چند زبانه، متن جایگزین و حتی رنگ‌های وب‌سایت شما می‌تواند دسترسی را بهبود بخشد.
انجام دادن ارزش بیشتر اضافه کنید. ویژگی‌هایی را اضافه کنید که استفاده از وب‌سایت شما را آسان‌تر می‌کند – به عنوان مثال، اعلان‌های لرزشی برای افرادی که کم‌شنوا هستند.
بایدها و نبایدها برای شروع طراحی برای دسترسی.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  انتخاب پخش کننده ویدیوی کامل برای وب سایت وردپرس شما

آیا می خواهید طراحی برای دسترسی را شروع کنید؟ در اینجا چند مقاله عالی برای شروع شما وجود دارد:

  • تاریخچه دسترسی به وب سایت – 7 چیزی که باید مراقب آنها بود
  • پیمایش و استفاده از دستورالعمل‌های دسترسی به محتوای وب (WCAG)
  • بهترین افزونه دسترسی وردپرس: 5 گزینه رایگان برتر

ادغام هوش مصنوعی

اگر سال 1402 سال نوآوری هوش مصنوعی بود، سال 1403 همه چیز در مورد برنامه های کاربردی هوش مصنوعی در طراحی وب سایت خواهد بود. 28 درصد از سازمان های با عملکرد برتر در حال حاضر از هوش مصنوعی برای بازاریابی استفاده می کنند. امسال، احتمالاً شاهد خواهیم بود که طراحان وب نیز ترکیبی از ابزارهای هوش مصنوعی را برای هر جنبه ای از طراحی وب سایت به کار می گیرند. برخی موارد استفاده شامل تجزیه و تحلیل رفتار سایت، ایجاد محتوا یا ساختن سایت شما از ابتدا می باشد.

در حال حاضر چندین وجود دارد ابزارهای هوش مصنوعی در دسترس برای ساده سازی و ساده سازی ساخت وب سایت:

  1. WixADI
  2. میانه سفر
  3. اویزارد
  4. زیرو
  5. CigiAI
  6. Framer AI

همانطور که هوش مصنوعی را در طراحی وب سایت خود ادغام می کنید، مهم است که بهترین روش های زیر را در نظر داشته باشید:

  1. هدف روشنی داشته باشید و درک کنید که چگونه هوش مصنوعی به شما کمک می کند تا به آن هدف برسید.
  2. به جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های رفتاری ادامه دهید روی وبسایت شما.
  3. از داده های خود برای آزمایش، تکرار و اصلاح طراحی وب سایت خود استفاده کنید.
  4. در مورد استفاده از هوش مصنوعی اخلاقی و شفاف باشید.
  5. تکیه نکن روی هوش مصنوعی به تنهایی، به خصوص برای کپی. مطمئن شوید که وب سایت شما هنوز برای انسان ساخته شده است.
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  ایجاد تجربیات WebVR با A-Frame

برندهای بزرگی مانند نتفلیکس، آمازون و اسپاتیفای ثابت می‌کنند که هوش مصنوعی می‌تواند تجربه کاربر را به روش‌های دیگری افزایش دهد. هر سه شرکت هوش مصنوعی را برای تجزیه و تحلیل رفتار کاربر و بهبود شخصی‌سازی ادغام می‌کنند. نتفلیکس می‌تواند پیشنهادهای بهتری برای مشاهده ارائه دهد، آمازون می‌تواند محصولات بهتری را پیشنهاد کند، و Spotify می‌تواند لیست‌های پخش شخصی ایجاد کند. اینها نمونه هایی از این هستند که چگونه هوش مصنوعی می تواند وب سایت شما را فراتر از طراحی بهبود بخشد.

طراحی وب تعاملی سه بعدی

در سال 1403، انتظار افزایش عناصر سه بعدی را برای یک وب سایت فراگیرتر و تعاملی تر داشته باشید. عناصر سه بعدی روی وب به لطف فناوری های بهبود یافته مانند WebGL و CSS3D اکنون در دسترس تر و کارآمدتر است.

تعامل سه بعدی با تورهای مجازی توسط شرکت هایی مانند Zillow آغاز شد. اما اکنون سه بعدی برای سهولت در تعامل کاربران با محصولات اعمال می شود. Apple.com یک نمونه عالی از استفاده از عناصر سه بعدی است تا به مشتریان اجازه دهد از هر زاویه با محصولات خود درگیر شوند.

طراحی سه بعدی می تواند به یک تجربه وب سایت قابل توجه و رابط کاربر پسند دست یابد و به یک روند اصلی طراحی وب مدرن تبدیل شود. عناصر سه بعدی تعاملات وب سایت را تغییر می دهند و تجربه به یاد ماندنی تری ایجاد می کنند.

میزبانی ٰVPS کنترل، منابع و مقیاس پذیری بیشتری را ارائه می دهد و آن را برای رسیدگی به نیازهای پیچیده طراحی های وب تعاملی ایده آل می کند.

حالت تاریک

نمونه ای از روند طراحی وب سایت استفاده از حالت تاریک

حالت تاریک همچنان یک گزینه محبوب طراحی رابط کاربری خواهد بود، نه تنها برای برنامه های تلفن همراه، بلکه برای وب سایت های دسکتاپ نیز. کاربران آن را برای کاهش فشار چشم و حفظ عمر باتری دوست دارند روی دستگاه های تلفن همراه آنها علاوه بر این، حالت تاریک می تواند خوانایی و دسترسی را برای کاربران کم بینا بهبود بخشد.

برای داشتن ظاهری براق و حرفه ای از پالت رنگ تیره تری استفاده کنید. اما همچنین مطمئن شوید که از این مشکلات طراحی اجتناب کنید:

  • عناصر بصری شسته شده
  • انتخاب رنگ
  • پس زمینه سیاه خالص

در مجموع، مطمئن شوید که تصاویر شما در حالت روشن و تاریک کار می کنند. و اطمینان حاصل کنید که انتخاب های طراحی شما متمرکز است روی دسترسی کاربر

طراحی سایت بنتو گرید

مطابق با بینش هوشمند، طرح بندی وب سایت Bento grid دوباره به سبک خود بازگشته است. طراحی شبکه بنتو که توسط اپل محبوب شد، از جعبه بنتو ژاپنی الهام گرفته شده است. جعبه‌های با اندازه‌های مختلف محتوا را در بخش‌های مجزا به نمایش می‌گذارند. این یک راه بازیگوش اما تمیز برای سازماندهی صفحه وب شما ارائه می دهد و عناصری مانند انیمیشن را برای تجربه کاربری جذاب تر از نظر بصری ادغام می کند.

نکته: Bento Grid برای همه مناسب نیست و ظاهر می تواند در یک انتخاب طراحی نامرتب حل شود. سایر عناصر طراحی مانند رنگ، ترکیب انیمیشن و ترکیب را در نظر بگیرید.

Bento Grid یک طرح بندی سرگرم کننده است که می توانید با وب سایت خود امتحان کنید و چیزها را برای تجربه کاربری خود تغییر دهید.

درباره عناصر ضروری وب سایت که سود آنلاین را افزایش می دهند بیشتر بیاموزید

افکار نهایی

طراحی وب سایت در سال 1403 ترکیبی از خلاقیت، عملکرد و اصول طراحی کاربر محور خواهد بود. اصول طراحی وب ریسپانسیو و UX برای ایجاد وب سایت هایی که در همه دستگاه ها به خوبی کار می کنند ضروری است.
با زیر نظر گرفتن از منحنی جلوتر بمانید روی بهترین شیوه های طراحی وب سایت که آینده وب سایت های مدرن را شکل می دهد. ببینید دیگران انتظار دارند چه روندی را در سال 1403 ببینند:



امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید