وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

7 نکته بازاریابی محتوا برای مبتدیان

0 0
زمان لازم برای مطالعه: 7 دقیقه


با بیش از 4.95 میلیارد نفر در سراسر جهان که به اینترنت دسترسی دارند و از آن استفاده می کنند و میلیون ها مصرف کننده آنلاین در هر لحظه، فرصت های بی پایانی برای برند شما برای اتصال، تعامل و جلب نظر مشتریان وجود دارد. سوال این است که چگونه می توانید خود را از رقبا متمایز کنید و با موفقیت به مخاطبان هدف خود برسید؟

این مقاله 7 نکته ارزشمند بازاریابی محتوایی را ارائه می دهد که باید در هنگام ساختن استراتژی بازاریابی خود به خاطر داشته باشید. فرقی نمی‌کند در بازاریابی محتوا تازه کار باشید یا نه، هر برند یا کسب‌وکاری می‌تواند با محتوای مناسب به مخاطبان دسترسی پیدا کند و آن‌ها را رشد دهد – در اینجا روش انجام این کار آورده شده است.

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا به process برنامه ریزی، ایجاد، انتشار، توزیع و به اشتراک گذاری محتوا برای دستیابی و جذب مخاطب هدف. به عنوان یک برند یا کسب‌وکار، این استراتژی محتوا می‌تواند به شما کمک کند آگاهی از برند را افزایش دهید، فروش را افزایش دهید، با یک جامعه ارتباط برقرار کنید و مشتریان بالقوه و مشتریان را جذب کنید.

چند مثال برای گنجاندن در استراتژی بازاریابی محتوای خود:

  • یک پست وبلاگ ایجاد کنید روی وبسایت شما
  • یک پست وبلاگ مهمان بنویسید روی سایت های دیگر در جایگاه شما (به عنوان مثال، موسسه بازاریابی محتوا)
  • ارسال کردن روی رسانه های اجتماعی
  • به اشتراک گذاری اینفوگرافیک ها و تجسم داده ها (این نیز ارزشمند خواهد بود روی رسانه های اجتماعی کانال ها)
  • تولید ویدئو و پادکست ها
  • توزیع کاغذهای سفید برای جذب سرب

اساساً، بازاریابی محتوا شامل ایجاد هر نوع محتوایی است که مخاطبان هدف شما را آموزش، اطلاع رسانی یا سرگرم می کند و به آنها کمک می کند تا به اهداف خود برسند. مؤثرترین نمونه‌های استراتژی‌های بازاریابی محتوا به جای تعاملات زودگذر و مبادله‌ای منجر به ایجاد روابط طولانی‌مدت می‌شوند، زیرا شما مخاطبان مشخصی دارید و می‌توانید محتوایی را ارائه دهید که آنها به آن اهمیت می‌دهند.

مزایای استراتژی بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا یک استراتژی کوتاه مدت نیست. نمی توانید انتظار داشته باشید که فوراً نتایج را ببینید. مزایایی که باید به دنبال دستیابی به آن باشید باید در بلندمدت و مداوم اندازه گیری شود، بنابراین می توانید به اصلاح رویکرد خود ادامه دهید. یک استراتژی بازاریابی محتوای مستند دارای مزایای بی شماری مانند:

  • کاهش هزینه های بازاریابی: بازاریابی محتوا می تواند بسیار مقرون به صرفه باشد، به خصوص اگر فقط بودجه بازاریابی کمی داشته باشید. مگر اینکه شما باشید تبلیغ محتوای خود از طریق تبلیغات بومی، هزینه اصلی خود محتوا (زمان/منبع تولید) است، در حالی که کانال های توزیع اصلی (جستجو و اجتماعی) رایگان هستند. اگر استراتژی محتوای خود را به درستی دریافت کنید، می تواند راهی عالی برای به دست آوردن مشتریان احتمالی با هزینه کم برای هر خرید (CPA) باشد.
  • افزایش آگاهی از برند: مردم با مصرف محتوای شما، تصوری از برند شما ایجاد می کنند. بنابراین، اگر آنچه را که مصرف می‌کنند مفید یا آموزنده بدانند، احتمالاً نسبت به برند و محصول شما احساس مثبت‌تری خواهند داشت – همچنین ممکن است محتوا را با شبکه خود به اشتراک بگذارند و بدین ترتیب دامنه پیام شما را افزایش دهند. اگر مشتریان بالقوه شما محتوای شما را منتشر شده ببینند روی سایت‌های خارجی و در فیدهای خبری اجتماعی آن‌ها ظاهر می‌شوند، ممکن است شما را منبع معتبرتر و معتبرتری در صنعت خود بدانند.
  • وفاداری قوی تر به برند: محتوای عالی همچنین می تواند وفاداری و تعهد مشتری را افزایش دهد، به ویژه اگر کاربران شروع به اعتماد کنند روی وبلاگ یا حساب های اجتماعی شما به عنوان منبع اصلی اطلاعات آنهاست. در این شرایط، محتوای شما همچنین به کاربران دلیلی برای بازگشت به شما و کانال‌هایتان در بین خرید ارائه می‌دهد که به تقویت رابطه کمک می‌کند.

7 نکته موثر بازاریابی محتوا برای مبتدیان برای تقویت تلاش های بازاریابی محتوا:

مخاطبان خود و نقاط دردناک آنها را بشناسید

قبل از شروع ایجاد هر گونه بازاریابی محتوایی، شناخت و درک مخاطبان برای توسعه استراتژی ای که به جذب، مشارکت و ایجاد اعتماد آنها کمک می کند، بسیار مهم است. درک اینکه مشتریان هدف شما چه کسانی هستند می تواند به ایجاد شخصیت های بازاریابی محتوا کمک کند که از ترکیبی از داده های جمعیت شناختی و روانشناختی ایجاد شده اند. روی مشتریان فعلی و آینده شما

اگر داده‌های موجود ندارید، می‌توانید یک نظرسنجی از مشترکین خود ایجاد کنید – یا یک پنل صنعتی موجود خریداری کنید. این به شما ایده خوبی می دهد که آنها چه کسانی هستند، چه چیزهایی به آنها علاقه مند هستند، چگونه با برند شما و رقبای شما ارتباط دارند، چالش های آنها چیست و چگونه می توانید کمک کنید.

در اینجا چند نکته کلیدی داده است که ممکن است بخواهید جمع آوری کنید روی شخصیت های شما:

  • نام
  • سن
  • عنوان شغلی
  • محل
  • حقوق
  • عادات مصرف رسانه
  • نقاط درد
  • انگیزه ها
  • منافع

با استفاده از این اطلاعات، می‌توانید تصویری از شخصیت‌های اصلی خود بسازید – در مجموع سه نفر را هدف قرار دهید – و سپس شروع به بررسی چگونگی رفع نیازهای آن‌ها کنید (احتمالاً بر اساس شخصیت متفاوت خواهد بود).

یک استراتژی تولید محتوا ایجاد کنید

استراتژی بازاریابی محتوا را می توان به روش های مختلفی توسعه داد. استراتژی هر شرکتی متفاوت خواهد بود زیرا هر مخاطبی به رویکرد متفاوتی نیاز دارد.

برای توسعه استراتژی خود با سوالات زیر شروع می شود:

  • اهداف من چیست / می خواهم به چه نتایجی برسم؟
  • شخصیت های من چه کسانی هستند و چگونه آنها را اولویت بندی کنم؟
  • رقبای من چه می کنند؟ محتوای من چگونه متفاوت خواهد بود؟
  • کدام کانال ها برای برند یا کسب و کار من حس بیشتری دارند؟
  • مخاطبان هدف من ترجیح می دهند چه نوع محتوایی را مصرف کنند (وبلاگ، پادکست، ویدیو و غیره)؟
  • موفقیت چگونه است: در 3، 6 و 12 ماه؟

ایجاد یک استراتژی می‌تواند به شما در درازمدت کمک کند تا ببینید چه چیزی خوب عمل می‌کند، چه چیزی ضعیف است، چه شکاف‌هایی در محتوا وجود دارد، و به شما این فرصت را می‌دهد که استراتژی خود را در صورت عدم موفقیت، بازنشانی کنید.

به عنوان بخشی از استراتژی محتوای خود یک تقویم محتوا ایجاد کنید

تقویم محتوا راهی بصری برای اطمینان از ماندن شماست روی برنامه محتوای خود را دنبال کنید و در نهایت هر شاخص عملکرد کلیدی را برآورده کنید. بسته به نیاز شما می تواند ساده یا پیچیده باشد روی اندازه و مقیاس برنامه محتوایی، تیم، و حجم محتوایی که می‌خواهید در کانال‌ها منتشر کنید.

تقویم محتوای شما وابستگی های مختلف را پیگیری می کند و بخش مهمی از هر استراتژی بازاریابی محتوای موفق است. بیشتر شامل موارد زیر خواهد بود:

  • جدول زمانی پروژه
  • طبق قرار ها.
  • فرمت ها
  • کانال ها
  • نام یکی از اعضای تیم مسئول تولید.
  • مشخصات محتوا مانند کلمات کلیدی.

Source: ترلو

داشتن یک تقویم به شما کمک می‌کند تا محتوای وبلاگ، ویدیو و رسانه‌های اجتماعی خود را مدیریت کنید، عملکرد، برنامه‌ریزی مجدد و سایر فعالیت‌ها را برنامه‌ریزی و پیگیری کنید تا استراتژی محتوای خود را کنترل کنید.

محتوای ارزشمند ایجاد کنید

اگر می‌خواهید مخاطب وفاداری ایجاد کنید، باید محتوای ارزشمندی ایجاد کنید. برای ارزشمند بودن، محتوا باید نیازهای مشتریان هدف شما را برآورده کند، تازه، بدیع و مرتبط باشد و با برند و پیام شما سازگار باشد.

هنگام ایجاد محتوای خود باید به چند نکته توجه کنید:

  • آیا شامل داده ها، نقل قول ها یا اطلاعات اصلی می شود؟
  • آیا توسط کارشناس یا مرجعی نوشته یا ارائه شده است روی موضوع؟
  • آیا بصری است یا راه بهتری برای تجسم آن وجود دارد (مثلاً از طریق اینفوگرافیک)؟
  • بهترین راه برای گفتن داستان – از طریق کلمات، ویدئو یا هر دو چیست؟
  • آیا سؤالات متداول مشتری کلیدی را مورد توجه قرار می دهد؟ هدف کاربری که آن را مصرف می کند چیست؟
  • آیا از مصرف آن می توان ارزش واقعی به دست آورد یا اینکه بیش از حد برند و محصول شما را تقویت می کند؟

ایجاد محتوایی که به نفع کاربر باشد و از آنچه که خواهد خواند منحصر به فرد باشد روی وبلاگ های دیگر به شما کمک می کنند که برجسته شوید. در صورت امکان، راه جدیدی برای رسیدگی به اطلاعات قدیمی پیدا کنید.

ژنراتور Outline رایگان ما ممکن است به شما در این زمینه کمک کند process

محتوای خود را تغییر کاربری دهید

7 نکته بازاریابی محتوا برای مبتدیان

برای اینکه بیشترین بهره را از تولید محتوای خود ببرید، به دنبال راه هایی برای استفاده مجدد یا استفاده مجدد از آنچه در حال حاضر دارید باشید. به عنوان مثال، اگر یک پست وبلاگ حاوی نکات دارید، چرا آن را به یک نمایش اسلاید یا چک لیستی که می توانید به اشتراک بگذارید تبدیل نکنید. روی حساب اینستاگرام خود را و به سایت خود پیوند دهید؟

یا مانند Vogue اگر محتوای بسیار بصری دارید روی وب سایت خود را مجدداً به عنوان یک تابلو قرار دهید روی پینترست اتمیزه کردن محتوا به این روش باعث می شود مقالات اصلی بیشتر قابل کشف باشند و به شما کمک می کند به مخاطبانی دست پیدا کنید که در غیر این صورت از دست می دهند. روی اگر وبلاگ شما را از طریق جستجو پیدا نکردند.

استفاده مجدد از محتوا برای توزیع باید با یک استراتژی به‌روزرسانی خوب ترکیب شود – اجازه ندهید محتوای شما تاریخ‌گذاری شود، در عوض مطمئن شوید که به‌روزترین اطلاعات را ارائه می‌کنید. روی وبلاگ شما

محتوا را به قیف بازاریابی خود نگاشت کنید

داشتن یک کتابخانه بزرگ از محتوا و تولیدکنندگان محتوا روی ایجاد محتوا عالی است، اما شما واقعا باید به طور استراتژیک در مورد بازاریابی محتوای خود فکر کنید تا بیشترین بهره را از آن ببرید.

این به این معنی است که اطمینان حاصل کنید که تلاش‌های بازاریابی محتوای شما با قیف و برنامه بازاریابی شما هماهنگ است. برای انجام این کار، باید محتوای خود را با مراحل مختلف سفر خریدار ترسیم کنید. برای مثال، ممکن است یک پادکست مصاحبه صنعتی ایجاد کنید تا مخاطبان درگیر را جذب کنید، در حالی که از کاغذ سفید خاصی برای جذب سرنخ به یک دسته محصول یا کمپین خاص استفاده می‌کنید.

برای انجام این نقشه برداری، باید تجزیه و تحلیل را تنظیم کنید تا بتوانید کاربران خود و تعامل آنها با برند و محتوای خود را در کانال ها و پلتفرم ها ردیابی کنید. ممکن است متوجه شوید که برخی از پست‌ها بیشترین اشتراک‌گذاری را دارند، در حالی که انواع دیگر تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت و مدل اشتراک شما را افزایش می‌دهند. آزمایش انواع مختلف محتوا در یک دوره زمانی تنها راه برای دانستن اینکه آیا ارزش سرمایه گذاری مداوم را دارد یا خیر است.

با روندهای فعلی همراه باشید

در نهایت، اگر می خواهید استراتژی بازاریابی محتوای خود را تازه و مرتبط نگه دارید، باید با آخرین روندهای صنعت به روز باشید برای اطمینان از تولید محتوا روی مرتبط ترین موضوعات متأسفانه، تولید محتوا همیشه سبز نیست. شما نمی توانید به سادگی یک استراتژی محتوا ایجاد کنید و هرگز آن را دوباره مرور نکنید. یک استراتژی محتوای موفق نیاز به تحقیق، آگاهی از روندهای رسانه های اجتماعی و یک برنامه بازاریابی محتوا دارد. می‌توانید به روش‌های مختلفی درباره روندها تحقیق و پیگیری کنید، اما این کاری است که باید به طور منظم انجام دهید.

  • از گوش دادن اجتماعی استفاده کنید. رسانه های اجتماعی را برای موضوعات پرطرفدار یا هشتگ بررسی کنید.
  • جستجو و ردیابی کلمات کلیدی: کلمات کلیدی فرصت را پیگیری کنید.
  • با مشتریان و کارشناسان خود صحبت کنید: فقط کسانی که در این صنعت هستند می توانند به شما بگویند که واقعا چه اتفاقی می افتد روی.

از امتحان کردن چیزهای جدید نترسید. از این گذشته، ممکن است یک موضوع کاملاً جدید – یا گروهی از موضوعات – کشف کنید که با آن با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنید.

به عنوان مثال، روش ارتباط تیم F1 با هواداران فعلی در طول سال 2021 به لطف حضور فعال خود را در نظر بگیرید روی TikTok و تمایل به ایجاد محتوای متفاوت با آنچه دیگران به اشتراک می‌گذارند.

از این نکات بازاریابی محتوای موثر برای یک استراتژی قاتل استفاده کنید!

دو ویژگی ضروری یک استراتژیست بازاریابی محتوای عالی، حل مشکل و ادامه یادگیری چیزهای جدید در مورد مخاطبان و کانال های شما است.

بازاریابی محتوا یک علم موشکی نیست، اما به مقداری پشتکار، خلاقیت و ذهنیت تحلیلی نیاز دارد.

درباره استراتژی بازاریابی محتوا از کارشناسان ما بیشتر بیاموزید:

  • گفتن داستان های برند: 3 دلیل برای به اشتراک گذاشتن داستان برندتان
  • بر بحران کرونا در آژانس سئو غلبه کنید و تیم خود را مشغول نگه دارید
  • تجزیه و تحلیل رقابتی SEO: راهنمای نهایی

لیلی لوپز نویسنده و بازاریاب محتوا در انواتو در روز و یک دانشجوی طراحی فضایی در شب. او در 7 سال گذشته با چندین مشتری جهانی کار کرده است و پروژه‌هایی را شامل عملیات محتوا، تجزیه و تحلیل داده‌ها، کپی‌نویسی، Outreach و تولیدات صوتی می‌سازد. وقتی لیلی کار نمی‌کند، می‌توان آن را در نزدیک‌ترین بازار کک‌فروشی پیدا کرد.

7 نکته بازاریابی محتوا برای مبتدیان

آیا می خواهید گواهی Surfer را دریافت کنید؟

تنها کاری که باید انجام دهید تا امتحان را با 85 درصد یا بالاتر بگذرانید، و وظیفه فعال سازی عملی نوشتن یک پست وبلاگ 1500 کلمه ای را در ویرایشگر محتوای Surfer انجام دهید!

اگر موفق شدید، یک مقام رسمی برای شما ارسال می کنیم گواهی موج سوار که می توانید به اشتراک بگذارید و یک نشان برای لینکدین!



منتشر شده در 1403-03-12 21:56:02

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید