وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

آموزش نصب سریع وردپرس روی دایرکت ادمین (تصویری)

چطور وردپرس را با فایل نصبی قالب یا Installer روی دایرکت ادمین نصب کنیم

1 364
زمان لازم برای مطالعه: 5 دقیقه

همانطور که می دانید بسته نصب آسان، یک مجموعه فایل زیپ شده است که بعد از خرید قالب وردپرسی معمولا در اختیار شما قرار می گیرد. به این ترتیب در زمانی بسیار کوتاه، هر آنچه مد نظر شماست، دقیقا مشابه دموقالب ، روی سایتتان مشاهده خواهید کرد. بنابراین از لحاظ زمانی برایتان بسیار به صرفه تر خواهد بود. ضمن اینکه نیازی به تغییرات چندانی در سایت نخواهید داشت. چون بخش اعظمی از چیدمان سایت انجام شده

خب حالا بیایید با هم به سراغ مراحل تصویری راه اندازی بسته نصب آسان قالب وردپرس برویم. اولین مرحله آپلود بسته نصب آسان روی directadmin است. اما پیش از آن یادآوری یک نکته مهم ضروری است.

نکته: بعد از خرید قالب وردپرس، فایل زیپی برای دانلود در اختیار شما قرار می گیرد. برخی اوقات این فایل، فقط بسته نصبی نیست. بلکه ممکن است شامل فایل های آموزش، راهنما و حتی فایل های درون ریز و … هم باشد. پس پیشنهاد می کنم وقتی فایل را دریافت کردید، آن را بررسی کنید و فولدری که شامل بسته نصب باشد را به هاست انتقال دهید.

خب حالا از کجا بفهمیم کدام بسته نصب است؟ بسته نصبی معمولا دو فایل دارد. اولی معمولا به اسم قالب است و دومی به اسم installer. برخی اوقات هم آدرس بسته نصبی دموهای مختلف در فایلی که به شما تحویل شده قرار دارد.

انتقال بسته نصب آسان وردپرس به هاست دایرکت ادمین

خب حالا که بسته نصبی وردپرس را پیدا کردید، بیایید آن را به هاست دایرکت ادمین انتقال دهیم. مسلما اولین کار این است که وارد دایرکت ادمین شوید. برای این کار در مرورگر، آدرس دامنه ای که ثبت کرده اید را ثبت کنید. سپس 2222: config/ یا :9818 را به انتهای آن اضافه کنید.

بسته نصب آسان روی دایرکت ادمینبعد از ورود اولین کاری که در نصب وردپرس روی دایرکت ادمین باید انجام دهید، آپلود فایل هست. از صفحه Home هاست، گزینه File manager را انتخاب کنید.

نکته: همانطور که می دانید استفاده از بسته نصب آسان معمولا برای سایت های جدید و بدون محتوا استفاده می شود. در صورتیکه سایت شما محتوا دارد و قصد استفاده از بسته نصب آسان دارید، در این بخش همه فایل هایی که در  public_html هستند را بعد از بک آپ، حذف کنید.

بسته نصب آسان روی direct admin

بعد از وارد شدن به File manager، روی گزینه public_html کلیک کنید.

نصب وردپرس روی Direct admin

در انتهای این صفحه گزینه ای با نام Upload Files to Current Directory وجود دارد. روی آن کلیک کنید تا به صفحه ی آپلود فایل بسته نصب آسان روی دایرکت ادمین منتقل شوید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چگونه یک داکر بسازیم Container در سال 1402 برای مدیریت موثر محفظه های تصویر Docker

بسته نصب آسان روی دایرکت ادمین

در این آموزش من قصد نصب قالب Imperza را دارم. پس بسته نصبی که از سایت دانلود کرده ام را در دایرکت ادمین آپلود می کنم. البته اگر قصد دارید سریع تر و دقیق تر کار آپلود انجام شود، پیشنهاد می کنم از نرم افزار های FTP استفاده کنید.

نکته: حجم آپلود در دایرکت ادمین، معمولا به 10 مگابایت محدود شده. اگر بسته نصبی شما از این مقدار بیشتر بود، حتما باید از FTP استفاده کنید.

نصب وردپرس روی دایرکت ادمیناز آنجایی که قالب من بیش از 10 مگابایت حجم دارد، از نرم افزار WinSCP استفاده می کنم. هم رایگان است و هم سرعت بسیار خوبی دارد.

نصب وردپرس روی Direct admin

خب حالا که فایل مورد نظرتان را به دایرکت ادمین انتقال داده اید، نوبت به نصب آن می رسد. مثل بقیه آموزش های بسته نصب آسان، باید این فایل را از حالت فشرده خارج کنید تا قالب استفاده باشد. پس گزینه ی Extract که مقابل فایل زیپ قالب آپلود شده، قرار دارد را کلیک کنید.

آموزش نصب سریع وردپرس روی دایرکت ادمین (تصویری)

بعد از extract کردن دو فایل، مثل تصویر زیر، باید در اختیار شما قرار بگیرد. یکی فایل زیپی هست که فایل های قالب در آن وجود دارد و دیگر installer هست. بعد از اطمینان از وجود این دو فایل، دکمه Extract را بزنید. مسأله دیگری که در این مرحله باید به آن توجه کنید، مسیری هست که می خواهید قالب روی آن نصب شود. این مسیر در قسمت بالا،Directory، به شما نشان داده می شود. پس اگر می خواهید قالب روی ساب دامین نصب شود، از این جا می توانید انتخاب کنید.

آموزش نصب سریع وردپرس روی دایرکت ادمین (تصویری)

پیشنهاد میکنم پیش از اینکه بقیه مراحل را پیش بروید، فایل های اضافه را بجز دو فایل بالا،(بسته نصبی و فایل های قالب)، به روش زیر حذف کنید. به این شیوه برای ادامه کار راحت تر خواهید بود.

آموزش نصب سریع وردپرس روی دایرکت ادمین (تصویری)

نصب وردپرس روی دایرکت ادمین به کمک بسته نصب آسان

خب مرحله اول را سپری کردید و فایل را با موفقیت به هاست دایرکت ادمین انتقال دادید. حالا وقت نصب وردپرس به کمک داپلیکیتور است. برای شروع، آدرس دامنه را به همراه /installer.php در مرورگر وارد کنید. مثل

https://samplesite.com/installer.php

همانطور که می بینید این صفحه برایتان نمایش داده می شود. همه مواردی که برای نصب لازم است، اینجا به شما نشان داده می شود. دکمه های سبز می گویند مشکلی وجود ندارد. در همین صفحه، از بخش Options، روبروی extraction روش مورد نظرتان را انتخاب کنید. پیشنهاد می کنیم از روش manual یا دستی استفاده کنید.

سپس تیک انتهای صفحه را بزنید. خب حالا اینجاست که با دکمه Next به مرحله بعد می رویم.

بسته نصب آسان روی دایرکت ادمین

اگر روش دستی را انتخاب کردید، به file manager هاست مراجعه کنید و دکمه extract را بزنید. مثل تصویر زیر:

بسته نصب آسان روی direct admin

بعد از انجام این کار دوباره به داپلیکیتور که الان روی آدرس دامنه تان برای نصب فعال است مراجعه کنید. می بینید که در این مرحله از شما اطلاعات دیتابیس را می خواهد. پس مجددا به هاست بر می گردیم تا این کار را هم انجام دهیم.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  صفحه بندی وردپرس: روش تنظیم و عیب یابی آن

نصب وردپرس روی Direct admin

ساخت دیتابیس برای سایت در دایرکت ادمین

این مرحله ای است که پایگاه داده سایتتان را تعریف می کنید. شاید در نگاه اول پیچیده باشد اما واقعا کار ساده ای است. کافی است به سراغ صفحه اول هاست دایرکت ادمین بروید. گزینه ای به نام MySQL Management وجود دارد. روی آن کلیک کنید. اینجا همه دیتابیس هایی که در این هاست directadmin دارید را مشاهده می کنید.

نصب وردپرس روی Direct admin

می بینید که من اینجا هیچ پایگاه داده ای ندارم. پس روی Create new Database در بالای صفحه کلیک کنید.

آموزش نصب سریع وردپرس روی دایرکت ادمین (تصویری)

برای ساخت دیتابیس باید یک نام برای پایگاه داده تعریف کنید. پیشنهاد می کنم مشخصاتی که اینجا ساخته اید را در یک فایل روی سیستمتان ذخیره کنید.

Database Name: اسمی که برای پایگاه داده انتخاب می کنید. نکته ای که به آن باید توجه کنید، حساس بودن این فیلد به حروف کوچک و بزرگ است. پس در فایلی که ذخیره می کنید، حتما دقت لازم را داشته باشید.

Database Username: اسم کاربری این دیتابیس. نکته ی مهم این بخش، یکسان نبودن نام کاربری و نام دیتابیس است.

Username Password: پسوردی که برای نام کاربری انتخاب می کنید بسیار مهم است. دکمه Random که اینجا کنار پسورد وجود دارد، به شما ارقامی تصادفی می دهد. ممکن است حروف هم داشته باشد. این کمک می کند پسوردی امن برای دیتابیس انتخاب کنید.

Confirm Password: همان پسوردی که در فیلد بالا پر کرده اید، اینجا هم قرار دهید.

نصب وردپرس روی Direct admin

وارد کردن اطلاعات اتصال به دیتابیس در نصب آسان

دیتا بیس را هم ساختیم. دوباره به آدرس دامنه تان برگردید تا نصب را به پایان برسانیم.همانطور که گفتیم، اینجا نیاز دارید اطلاعات دیتابیس را وارد کنید. دقت کنید طبق توضیحاتی که در عکس نوشته ایم عمل کنید.

اگر خطایی در اتصال دیتابیس مشاهده کردید حتما آن را برطرف کنید. در غیراین صورت نمی توانید به مراحل بالاتر بروید.

نصب وردپرس روی دایرکت ادمین

ساخت ادمین برای سایت وردپرس

در این مرحله ادمین یا مدیر سایت را تعریف می کنید. دکمه Options را که بزنید، می توانید اطلاعات مورد نیاز را ببینید و آنها را پر کنید. البته فقط سه گزینه زیر اجباری است. بقیه را لازم نیست حتما پر کنید.

  • username
  • password
  • mail

نصب وردپرس روی Direct admin

اینجا مرحله آخری است که در نصب بسته نصب آسان روی direct admin طی می کنید. نکته مهمی که در تصویر زیر می بینید، کادر قرمز رنگ وسط صفحه است. همانطور که می بینید، گفته شده حتما بعد از نصب، فایل های نصب را پاک کنید. برای راحتی شما  در نصب به کمک داپلیکیتور به صورت خودکار یک تیک قرار داده شده که این فایل ها را از هاست شما حذف کند. من هم از همین گزینه استفاده کردم. و سپس هاست را برای اطمینان چک کردم.

نصب وردپرس روی دایرکت ادمین

و نتیجه نهایی…

من دمو پیشفرض قالب ایمپرزا را اینجا نصب کردم. همانطور که می بینید، روی دامنه من بطور کامل آمده. امیدوارم لذت ببرید.

آموزش نصب سریع وردپرس روی دایرکت ادمین (تصویری)

 

5/5 (1 رای)
1 دیدگاه
  1. آواتار وردپرس
    وردپرس می‎گوید

    بسیار عالی و کارآمد بود

دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید