وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

تجزیه و تحلیل رقابتی SEO: راهنمای نهایی

0 0

سرفصلهای مطلب

زمان لازم برای مطالعه: 14 دقیقه


شما مخاطبان خود را می شناسید. فکر می کنید رقیب خود را می شناسید. اما آیا واقعاً می دانید بازار هدف شما چه کسی است و آنها به دنبال چه هستند؟

تجزیه و تحلیل رقابتی جامع سئو نه تنها برای درک اینکه بازار هدف شما چه کسی است، بلکه روش دستیابی به آنها و همخوانی با آنها کلیدی است. روی یک سطح عمیق تر

برای اینکه با مشتریان هدف خود به بهترین شکل ارتباط برقرار کنید، مهم است که بدانید رقبای شما چه کاری انجام می دهند – و چگونه می توانید آن را بهتر انجام دهید.

در این پست، در مورد معیارهایی که باید به آنها نگاه کنید، بهترین ترفندها و اشتباهات رایجی که باید اجتناب کنید، بحث خواهیم کرد.

تحلیل رقابتی سئو چیست؟

تجزیه و تحلیل رقیب است process شناسایی و ارزیابی نقاط قوت و ضعف رقیب خود برای به دست آوردن مزیت رقابتی. به عبارت دیگر، همه چیز در مورد حفظ زبانه ها است روی رقابت!

در عصر سئو و رسانه های اجتماعی، می تواند کمپین های بازاریابی شما را ایجاد یا شکست دهد.

برخی از استراتژی های کلیدی برای استفاده موثر از تحلیل رقبا عبارتند از:

  • پیگیری فعالیت رسانه های اجتماعی
  • تجزیه و تحلیل الگوهای ترافیک وب سایت
  • مطالعه نظرات و بازخورد مشتریان

و چگونه فعالیت وب سایت رقبای خود را پیگیری می کنید؟ شما می‌توانید از ابزارهای تحلیل رقابتی مانند Surfer برای رسیدن به پایین‌تر استفاده کنید روی رقبای شما

به عنوان مثال، فرض کنید برای IKEA کار می‌کنید و می‌خواهید محصولات شما برای عبارت جستجو، «لامپ‌های اتاق خواب» مشخص شود.

اولین قدم در process این است که بررسی کنید سایت شما چگونه با رتبه بندی سایت های برتر در SERP ها مقایسه می شود. برای کلمه کلیدی فوق الذکر نتایجی که به دست آوردم در اینجا آمده است روی موج سوار.

آیا انجام یک مقایسه سریع بسیار آسان نیست؟

با این ابزارهایی که در اختیار دارید، می توانید تجزیه و تحلیل رقبا را به ابزاری قدرتمند برای درک مخاطبان هدف و ارتباط با آنها تبدیل کنید. روی یک سطح عمیق تر

تحلیل رقابتی: چرا مهم است؟

تجزیه و تحلیل رقبای سئو بخش مهمی از هر استراتژی موفق سئو است. با تجزیه و تحلیل رقبای خود و استراتژی هایی که آنها برای افزایش رتبه موتورهای جستجوی خود استفاده می کنند، می توانید بینش های ارزشمندی در مورد اینکه کدام تاکتیک ها و استراتژی ها برای وب سایت شما کار می کنند به دست آورید.

چه به تازگی شروع به کار در کسب و کار خود کرده باشید و چه سال ها در صنعت خود رقابت کرده اید، تجزیه و تحلیل رقبای سئو ابزار قدرتمندی است که به شما کمک می کند از منحنی ها جلوتر بمانید.

در اینجا چهار دلیل وجود دارد که چرا کسب و کار شما به تجزیه و تحلیل رقبا نیاز دارد:

1. برای درک چشم انداز صنعت خود

برای موفقیت در هر صنعتی، داشتن درک عمیق از چشم انداز رقابتی ضروری است.

تجزیه و تحلیل رقبای سئو به شما کمک می کند تا رقبای اصلی در صنعت خود را شناسایی کنید و سهم بازار، استراتژی محتوا، استراتژی قیمت گذاری، محصولات کلیدی و نقاط قوت و ضعف را درک کنید.

این دانش پایه و اساس بهتری به شما می دهد تا از طریق آن استراتژی بازاریابی خود را توسعه دهید و شانس خود را برای ایجاد یک تجارت موفق افزایش دهید.

2. همگام با روندهای صنعت

جهان دائماً در حال تغییر و تحول است و همگام شدن با آخرین روندهای صنعت می تواند دشوار باشد.

تجزیه و تحلیل رقبای سئو به شما امکان می دهد بمانید روی در صدر آخرین تغییرات و تحولات در صنعت خود قرار دهید تا بتوانید مطابق با آن، تغییراتی در کسب و کار خود ایجاد کنید.

3. برای شناسایی فرصت های جدید

با مطالعه استراتژی های بازاریابی محتوای رقیب خود، ممکن است بتوانید فرصت های جدیدی را برای کسب و کار خود شناسایی کنید.

به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که یک رقیب ترافیک زیادی دریافت می کند روی یک پست وبلاگ که موضوعی را پوشش می دهد که درباره آن مطلبی ننوشته اید، می توانید آن را به لیست اولویت های خود اضافه کنید.

در واقع، با Surfer، حتی می توانید برای هر عبارتی که وارد می کنید، چندین خوشه کلیدواژه پیدا کنید.

در اینجا نتایج مربوط به کلمه کلیدی “ساعت مردانه” آمده است.

نتایج Content Planner برای کلمه کلیدی «ساعت مردانه» است.
تصویر از طریق Surfer

4. برای بهبود کمپین های بازاریابی خود

تجزیه و تحلیل رقبا همچنین می تواند به شما در بهبود اثربخشی کمپین های بازاریابی خود کمک کند. با درک اینکه رقبای شما چگونه به مشتریان خود دست می یابند، می توانید کمپین های خود را برای موثرتر بودن تطبیق دهید.

علاوه بر این، با نگه داشتن چشم روی در کمپین های رقیب خود، می توانید به سرعت به هر گونه تغییر یا تحولات جدید واکنش نشان دهید.

چه کسی باید تجزیه و تحلیل رقبای سئو را انجام دهد؟

شکی نیست که تجزیه و تحلیل رقبای سئو برای مشاغل در هر صنعتی مهم است. بهینه سازی موتور جستجو یک زمینه پیچیده و همیشه در حال تغییر است و ماندن آن ضروری است روی بالاتر از آخرین روندها و پیشرفت ها.

با این حال، برای برخی از مشاغل، تجزیه و تحلیل رقبای SEO کاملاً ضروری است.

در اینجا چهار نوع کسب و کار وجود دارد که قطعاً باید تجزیه و تحلیل رقبای سئو را در اولویت قرار دهند:

1. مشاغل تجارت الکترونیک

کسب و کارهای تجارت الکترونیک به شدت متکی هستند روی جستجوی ترافیک برای افزایش فروش و درآمد. بدون یک استراتژی سئو قوی، آنها به سرعت از رقبا عقب خواهند ماند.

با انجام منظم تجزیه و تحلیل رقبای سئو، کسب و کارهای تجارت الکترونیک می توانند آخرین روندها را پیگیری کنند و مطمئن شوند که همیشه جلوتر از منحنی هستند.

2. Local کسب و کار

Local کسب و کارها باید در نتایج جستجوی منطقه خود قابل مشاهده باشند. اگر نباشند، بازنده خواهند شد روی مشتریان بالقوه.

تجزیه و تحلیل رقبای سئو می تواند به کسب و کارهای محلی کمک کند تا پیشرفت خود را پیگیری کنند و اطمینان حاصل کنند که برای کلمات کلیدی مرتبط رتبه بالایی دارند.

3. مشاغل با رقابت زیاد

اگر یک کسب و کار رقابت زیادی داشته باشد، برجسته شدن بسیار مهم است. تجزیه و تحلیل رقبای سئو می تواند به کسب و کارها در صنایع رقابتی کمک کند تا استراتژی های رقبای خود را پیگیری کنند و تنظیمات لازم را برای حفظ پیشروی خود انجام دهند.

4. مشاغل با منابع محدود

برای کسب و کارهایی با منابع محدود، تجزیه و تحلیل رقبای سئو می تواند ابزار ارزشمندی باشد. این می تواند به آنها کمک کند تا مناطقی را که باید تلاش خود را در آنجا متمرکز کنند و منابع خود را بر این اساس تخصیص دهند.

برای تحلیل رقابتی سئو باید به چه عواملی توجه کرد؟

اگر از تجزیه و تحلیل رقابتی به عنوان بخشی از استراتژی SEO خود استفاده نمی کنید، از دست می دهید روی فرصتی بزرگ برای پیشی گرفتن از رقابت

با نگه داشتن چشم روی وب‌سایت‌های رقبای خود و به طور کلی حضور آنلاین، می‌توانید یک قدم جلوتر بمانید و مطمئن شوید که تلاش‌های سئوی شما همیشه در خط مقدم است.

هنگامی که در حال انجام تجزیه و تحلیل رقابتی برای رقبای مستقیم و غیرمستقیم خود هستید، برخی از مواردی هستند که باید به آنها توجه کنید:

1. کلمات کلیدی: چه کلمات کلیدی را هدف قرار می دهند؟ آیا آنها برای کلمات کلیدی که شما نیستید رتبه بندی می کنند؟ اگر چنین است، چرا؟

2. محتوا: چه نوع محتوایی تولید می کنند؟ از شما بهتره؟ اگر چنین است، چگونه؟

3. پیوندها: چه کسی به وب سایت آنها لینک می دهد و Domain Authority آنها چیست؟ آیا می توانید از همان منابع لینک بگیرید؟

4. رسانه های اجتماعی: آنها چگونه از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای تبلیغ وب سایت خود استفاده می کنند؟ آنها از چه استراتژی هایی استفاده می کنند که می توانید از آنها بیاموزید؟

5. سئوی فنی: به دنبال لینک های شکسته، محتوای تکراری، سرعت سایت، سازگاری با موبایل، ساختار سایت، ساختار URL و موارد دیگر باشید.

چگونه یک تحلیل رقابتی SEO انجام دهیم: 6 نکته که باید بررسی کنید

نمی توان انکار کرد که تحلیل رقابتی SEO می تواند دلهره آور باشد. بالاخره از کجا شروع می کنی؟ خوشبختانه، ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم.

در اینجا شش نکته برای شروع شما وجود دارد روی سفر شما برای تبدیل شدن به یک استاد تحلیل رقابتی SEO:

1. رقبای مناسب را انتخاب کنید

اولین قدم برای هر استراتژی تجزیه و تحلیل رقابتی خوب SEO، انتخاب رقبای مستقیم مناسب است. شما نمی توانید فقط سه نتیجه اول را انتخاب کنید روی Google – شما باید رقبای را انتخاب کنید که از نظر اندازه، ارائه محصول و بازار هدف مشابه شما باشند.

همچنین، شما می خواهید تمرکز کنید روی آن دسته از کسب و کارهایی که بیشترین همسویی را با شما دارند. اگر یک فروشگاه کوچک تجارت الکترونیک دارید که لباس زنانه می فروشد، ممکن است بخواهید سایت خود را با چند فروشگاه کوچک دیگر که لباس زنانه می فروشند مقایسه کنید، اما رقیب مستقیم شما یک فروشگاه بزرگ بزرگ نیست.

به عبارت دیگر، به‌جای هدف قرار دادن نام‌های بزرگی مانند آمازون یا والمارت، سعی کنید بازیگران کوچک‌تری را پیدا کنید که ممکن است محصولات یا خدمات تخصصی‌تری مرتبط با صنعت یا مخاطبان هدف شما ارائه دهند. این اطمینان حاصل می کند که سیب را با سیب مقایسه می کنید و سیب را با پرتقال مقایسه نمی کنید.

گفته می شود، نمی توانید کسانی را که بر SERP ها تسلط دارند نادیده بگیرید. شما باید آنها را بگنجانید روی لیست شما از رقبای غیرمستقیم حتی اگر از نظر اندازه بسیار بزرگتر باشند.

یک راه آسان برای شناسایی رقبای خود از طریق رتبه بندی کلمات کلیدی است. برای یک کلمه کلیدی خاص، از طریق گزینه Surfer’s Audit با افزودن پیوند هر وب سایت، آن را بررسی کنید. به علاوه، می توانید تمام رقبای ارگانیک برتر را برای یک کلمه کلیدی انتخاب شده بررسی کنید.

در اینجا برترین رقبای ارگانیک برای کلمه کلیدی “face mist” آمده است:

Sufere Audit برترین رقبای ارگانیک برای کلمه کلیدی
تصویر از طریق Surfer

2. تجزیه و تحلیل شکاف کلمات کلیدی را انجام دهید

اگر می خواهید وب سایت شما از رقبا متمایز شود و در نتایج گوگل در صدر قرار بگیرد، باید تجزیه و تحلیل شکاف کلمات کلیدی را انجام دهید. این process شامل می شود نگاه کردن به کلمات کلیدی که معمولاً توسط وب سایت های رقیب استفاده می شود.

با درک اینکه کدام کلمات کلیدی توسط رقبای مستقیم شما هدف قرار می گیرند، می توانید مناطقی را شناسایی کنید که در آن شکاف هایی وجود دارد که می توانید پر کنید – مانند استفاده از آن کلمات کلیدی خودتان یا هدایت کاربران به سمت آنها با صفحات منابع مفید یا استراتژی های ایجاد پیوند.

3. تجزیه و تحلیل SERP گوگل را انجام دهید

تجزیه و تحلیل محتوای رقیب می تواند راهی عالی برای دریافت بینش در مورد هدف جستجوگر در پشت عبارات و عبارات خاص باشد.

با نگاهی به رتبه بندی رقابت شما (و چرا)، می توانید نیازهای جستجوگر را بهتر درک کنید و محتوایی را توسعه دهید که به طور مؤثرتری این نیازها را برآورده کند.

اولین چیزها: هدف جستجو چیست؟ این انگیزه زیربنایی است که چرا کسی به دنبال چیزی است روی اینترنت.

چهار نوع اصلی هدف جستجو وجود دارد. بیایید با جزئیات به آنها نگاه کنیم.

هدف جستجوی ناوبری

هدف جستجوی ناوبری زمانی است که کاربر به دنبال یک وب سایت یا صفحه وب خاص است. این نوع هدف معمولاً با کلمات کلیدی که شامل وب سایت یا نام تجاری است، مانند “Facebook” یا “YouTube” نشان داده می شود.

نتیجه Google SERP برای "walmart"
تصویر از طریق گوگل

هدف جستجوی اطلاعاتی

هدف جستجوی اطلاعاتی زمانی است که کاربر به دنبال اطلاعات است روی یک موضوع خاص این می تواند هر چیزی از پیش بینی آب و هوا گرفته تا تحقیق در مورد یک ماشین جدید باشد. هنگامی که صحبت از سئو به میان می آید، بهینه سازی برای هدف جستجوی اطلاعاتی می تواند یک راه عالی برای هدایت ترافیک به وب سایت شما باشد.

به عنوان مثال:

نتیجه Google SERP برای "در هنگام خرید دوربین به چه نکاتی توجه کنیم"
تصویر از طریق گوگل

بهترین راه برای بهینه سازی برای هدف جستجوی اطلاعاتی، ایجاد محتوای آموزنده و مرتبط با درخواست کاربر است. این به معنای ایجاد محتوایی است که تمام مبانی آنچه کاربر به دنبال آن است را پوشش می دهد و این کار را به گونه ای انجام می دهد که به راحتی قابل درک و هضم باشد.

هدف جستجوی معامله

جستجوهای تراکنشی، جستجوهایی هستند که در آن کاربر به دنبال انجام یک اقدام خاص است، مانند خرید یک محصول یا رزرو یک سرویس. اگر کسب و کار شما چیزی را ارائه می دهد که می توان آن را به صورت آنلاین خریداری یا رزرو کرد، وب سایت شما باید در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی تراکنش مرتبط ظاهر شود.

به عنوان مثال، فرض کنید شما یک هتل را اداره می کنید. اگر یک مشتری بالقوه به دنبال رزرو باشد، ممکن است برای «رزرو اتاق هتل در سانفرانسیسکو» جستجو کند. اگر وب سایت هتل شما در نتایج جستجوی این کلمه کلیدی نمایش داده نمی شود، از دست می دهید روی بسیاری از کسب و کار

نتیجه Google SERP برای "رزرو اتاق هتل در سان فرانسیسکو"
تصویر از طریق گوگل

با این حال، فقط رتبه بندی برای کلمات کلیدی تراکنشی کافی نیست. وب سایت شما همچنین باید برای تبدیل جستجوگران به مشتری بهینه شود. این به معنای داشتن یک سیستم رزرو کاربر پسند و ارائه تمام اطلاعاتی است که مشتریان بالقوه برای تصمیم گیری نیاز دارند.

هدف جستجوی تحقیقات تجاری

این نوع جستجوها برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک شرکت یا محصول قبل از خرید انجام می شود و می تواند برای مشاغلی که به دنبال بهبود فروش و تلاش های بازاریابی خود هستند بسیار ارزشمند باشد.

با درک اینکه مردم هنگام خرید به دنبال چه چیزی هستند، می توانید تبلیغات خود را بهتر هدف قرار دهید و مطمئن شوید که وب سایت شما در زمان مناسب در مقابل مشتریان بالقوه ظاهر می شود.

نتیجه Google SERP برای "ماشین های جدید برای فروش در نیویورک"
تصویر از طریق گوگل

همانطور که می بینید، هر نوع هدف جستجو به محتوای متفاوتی نیاز دارد تا جستجوگر را راضی کند. به عنوان مثال، کسی که به دنبال خرید یک ماشین جدید است، با مقاله ای در مورد تاریخچه طراحی خودرو راضی نمی شود – آنها به دنبال اطلاعات هستند. روی چه خودروهایی در حال حاضر موجود هستند و بهترین قیمت را از کجا می توان دریافت کرد.

با درک انواع مختلف هدف جستجو، می توانید محتوایی ایجاد کنید که نیازهای مخاطبان شما را بهتر برآورده کند و شانس شما را برای رتبه بندی بالا در SERP ها افزایش دهد.

به هدف جستجویی که رقبای شما به آن توجه می کنند، توجه زیادی داشته باشید. مستقر روی که، شما می توانید استراتژی محتوای خود را بسازید.

4. تجزیه و تحلیل بک لینک را انجام دهید

تحلیل بک لینک یک است process بررسی و ارزیابی لینک های ورودی که به یک وب سایت اشاره می کنند. با تجزیه و تحلیل این پیوندها، می توانید بینش های ارزشمندی در مورد استراتژی های سئو رقبای خود به دست آورید – از جمله انواع محتوایی که ایجاد می کنند، تاکتیک های لینک سازی که استفاده می کنند و اثربخشی کلی پروفایل بک لینک آنها.

هنگام تجزیه و تحلیل بک لینک های رقبای خود، باید به موارد زیر توجه کنید:

  • تعداد کل بک لینک ها
  • اعتبار دامنه سایت هایی که لینک شده اند
  • ارتباط کلی پیوندها

5. اولویت بندی کلمات کلیدی با ROI بالا

اگر می خواهید رتبه های برتر SERP ها را به دست آورید، ایده خوبی است که اولویت بندی کلمات کلیدی با ارزش تر برای مخاطبان هدف خود را آغاز کنید! مزیت تمرکز روی کلمات کلیدی با ارزش بازگشت سرمایه این است که به افزایش ترافیک و تبدیل بیشتر از سایر محتواها کمک می کنند.

دلیلش این است که این عبارات معمولاً بیشتر جستجو می‌شوند و در نتیجه سطح تعامل بینندگانی که به آمادگی برای خرید یا ثبت‌نام برای سرویس شما نزدیک‌تر هستند، افزایش می‌یابد.

بنابراین به جای اتلاف وقت برای نوشتن محتوایی که واقعاً به هیچ وجه برای وب سایت شما مفید نخواهد بود، تمرکز کنید روی انتخاب کلمات کلیدی با کیفیت بالا که در مورد رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو تفاوت ایجاد می کند.

به طور معمول، کلمات کلیدی ROI بالا نیز بسیار رقابتی هستند. احتمالاً خواهید دید که رقبای شما این کلمات کلیدی را از طریق محتوای آنها هدف قرار می دهند.

6. یک گزارش تحلیل رقبای سئو ایجاد کنید

برای ایجاد یک گزارش تجزیه و تحلیل رقبای سئو، باید داده هایی را در مورد وب سایت های رقبای خود جمع آوری کنید. این را می توان با استفاده از چندین ابزار مختلف از جمله Surfer، Google AdWords Keyword Planner و Open Site Explorer Moz انجام داد.

هنگامی که این داده ها را در اختیار دارید، می توانید آن را برای شناسایی الگوها و روندها تجزیه و تحلیل کنید. گزارش شما باید شامل تمام عوامل مهمی باشد که در بخش قبل در مورد آنها صحبت کردیم.

با انجام تجزیه و تحلیل رقبای سئو، می‌توانید رتبه‌بندی وب‌سایت خود را با شناسایی مناطقی که باید در آن‌ها بهبود پیدا کنید، بهبود بخشید. همچنین می توانید به نقاط ضعف و قوت مختلف بین خود و رقبای مستقیم خود نگاه کنید.

این می تواند به شما کمک کند از رقبا جلوتر بمانید و ترافیک بیشتری را به سایت خود هدایت کنید. اگر مطمئن نیستید که چگونه شروع کنید، می توانید به دنبال یک الگوی تحلیل رقابتی رایگان آنلاین باشید. آنها به راحتی در دسترس هستند. فقط مطمئن شوید که شامل عوامل مهم مورد نیاز برای تجزیه و تحلیل رقابتی است.

5 اشتباه رایج که هنگام انجام یک تحلیل رقابتی SEO باید از آنها اجتناب کنید

تجزیه و تحلیل رقابتی سئو یک تجارت پیچیده است. برای رقابت برای کسب رتبه های برتر در نتایج جستجوی گوگل، هم به محتوای با کیفیت و هم به مهارت فنی نیاز دارید.

با این حال، بسیاری از کسب‌وکارها هنگام انجام تحلیل‌های رقابتی SEO اشتباهات رایجی را مرتکب می‌شوند. در اینجا پنج مورد از رایج ترین آنها آورده شده است:

1. نداشتن هدف یا مخاطب هدف مشخص

یکی دیگر از اشتباهات رایج، نداشتن هدف یا مخاطب هدف مشخص برای تحلیل رقابتی شما است. این می تواند از همان ابتدا مانع از تلاش شما شود و از تأثیرگذاری شما جلوگیری کند روی صفحات نتایج جستجو

برای اطمینان از اینکه با تجزیه و تحلیل رقابتی خود بیشترین موفقیت را کسب می کنید، مهم است که آنچه را که می خواهید به دست آورید تعریف کنید – خواه افزایش ترافیک، کاهش نرخ پرش یا افزایش تبدیل… هر چه که باشد!

هنگامی که این را تعریف کردید، می‌توانید یک استراتژی حول هدف خود بسازید و احتمال دستیابی به دید آنلاین بیشتر را افزایش خواهید داد.

2. عدم قرار دادن در زمان

انجام یک تحلیل رقابتی به زمان نیاز دارد – هیچ راه حلی برای آن وجود ندارد. با این حال، بسیاری از کسب‌وکارها سعی می‌کنند از میانبرهایی استفاده کنند process با پرش از مراحل یا عدم تلاش لازم.

این اغلب منجر به نتایج پایین تر می شود و می تواند به این معنی باشد که فرصت های مهمی را برای بهبود رتبه خود از دست می دهید.

3. پیگیری نکردن پیشرفت شما

یکی از رایج ترین اشتباهات این است که پیشرفت خود را ردیابی نمی کنید. به راحتی درگیر نظارت بر رقابت خود شوید و اهداف و پیشرفت خود را از دست بدهید. اطمینان حاصل کنید که تلاش های سئوی خود را پیگیری می کنید تا بتوانید عملکرد خود را در رابطه با رقبای خود مشاهده کنید.

این مهم است زیرا شما باید بتوانید ببینید که تلاش های شما چگونه نتیجه می دهد و آیا آنها به شما کمک می کنند تا در رتبه بندی بالا بروید یا خیر.

4. بررسی نکردن آنچه رقبای شما خارج از سایت انجام می دهند

هنگام انجام یک تحلیل رقابتی، مهم است که نه تنها بررسی کنید که پنج رقیب برتر شما چه می‌کنند روی وب‌سایت‌های آن‌ها – همچنین باید به روش تبلیغ محتوای خود و ایجاد مخاطبان خارج از سایت نگاه کنید.

آیا آنها فعال هستند روی رسانه های اجتماعی؟ آیا آنها لیست ایمیلی دارند که بتوانید از آن استفاده کنید یا شراکت قوی با سایر مشاغل داشته باشید؟

اگر چنین است، این کانال ها می توانند به عنوان بخشی از تلاش های تبلیغاتی شما ارزش کاوش را داشته باشند. فقط به یاد داشته باشید که برای رقابت موثر، شما نیاز به نظارت بیشتر از صرفاً دارید روی-page جنبه های سئو رقبای شما

5. شامل تجزیه و تحلیل مخصوص موبایل نیست

از آنجایی که افراد بیشتری از دستگاه های تلفن همراه برای دسترسی به اینترنت استفاده می کنند، مهم است که وب سایت شما برای کاربران تلفن همراه بهینه شود.

این بدان معناست که نه تنها طراحی واکنشگرا داشته باشید، بلکه مطمئن شوید که محتوای شما به سرعت بارگذاری می شود روی دستگاه های تلفن همراه و اینکه صفحات شما به راحتی پیمایش می شوند روی یک صفحه نمایش کوچکتر

بسیاری از کسب و کارها با این تصور که وب سایت دسکتاپ آنها به طور خودکار برای موبایل بهینه می شود، اشتباه می کنند – اما همیشه اینطور نیست.

به عنوان بخشی از تجزیه و تحلیل رقابتی خود، مطمئن شوید که روش ظاهر و عملکرد وب سایت های رقبای خود را بررسی کنید روی دستگاه های تلفن همراه و همچنین روی دسکتاپ ها این به شما ایده خوبی می دهد که برای رقابت بهتر برای کاربران تلفن همراه باید کجا را بهبود دهید.

برای تجزیه و تحلیل سریع مخصوص موبایل از وب سایت های رقبا، می توانید استفاده کنید Google’s Test My Site.

با اسکرین شات گوگل فکر کنید

بهترین ابزار برای تحلیل رقابتی کدامند؟

ابزارهای بسیار خوبی وجود دارد که می تواند به شما در تحلیل رقابتی سئو کمک کند – اما کدام یک بهترین هستند؟ خب بستگی داره روی تعدادی از عوامل، از جمله نوع تحلیلی که می‌خواهید انجام دهید، به چه سطحی از جزئیات نیاز دارید، و اینکه چقدر مایلید هزینه کنید.

در این بخش، ابزارهای تحلیل رقابتی رایگان به همراه ابزارهای پولی را قرار داده ایم. چه آماتور باشید و چه حرفه ای، یک مسابقه را در اینجا پیدا خواهید کرد:

  • موج سوار
  • SEMrush
  • SpyFu
  • مشابه وب
  • اهرفس
  • هوت سوئیت
  • جوانه اجتماعی
  • Moz
  • Google Keyword Planner

برخی از کاربردهای رایج ابزارهای تحلیل رقابتی عبارتند از: تحقیق کلمات کلیدی، ساخت لینک و بهینه سازی محتوا. اگر کاربرد خاصی در ذهن دارید، حتما به دنبال ابزاری باشید که آن ویژگی ها را ارائه می دهد. در غیر این صورت، احتمالاً از نتایج ناامید خواهید شد.

به خاطر داشته باشید که گزینه های رایگان زیادی وجود دارد، اما ممکن است ویژگی ها و عملکردهای مشابه گزینه های پولی را ارائه ندهند. اگر در مورد تجزیه و تحلیل رقابتی جدی هستید، ارزش آن را دارد که روی ابزاری سرمایه گذاری کنید که بهترین شانس موفقیت را به شما بدهد.

سوالات متداول

1. رقبای سئو چگونه تعیین می شوند؟

رقبای مستقیم سئو شما کسانی هستند که از نظر ارائه محصول، بازار هدف و اندازه شبیه شما هستند. به طور معمول، آنها مشاغلی هستند که با کسب و کار شما هماهنگ هستند.

علاوه بر این، شما همچنین باید آن دسته از رقبا را در نظر بگیرید که در صدر SERP ها قرار دارند، حتی اگر از نظر اندازه بزرگتر باشند.

2. چرا تحلیل رقابتی برای سئو مهم است؟

تجزیه و تحلیل رقابتی برای سئو مهم است زیرا به شما این امکان را می دهد که بفهمید رقبای شما چه می کنند و چگونه در موتورهای جستجو رتبه بندی می کنند.

از این اطلاعات می توان برای بهبود استراتژی و تاکتیک های سئوی خود استفاده کرد. علاوه بر این، تجزیه و تحلیل رقابتی می تواند به شما در شناسایی فرصت های بهره برداری و نقاط ضعف برای جلوگیری از آن کمک کند.

3. چگونه از تحلیل رقبا در دیجیتال مارکتینگ استفاده می شود؟

تجزیه و تحلیل رقبا بخش مهمی از بازاریابی دیجیتال است. با درک آنچه رقبای شما انجام می دهند، می توانید استراتژی هایی را برای جلوتر از منحنی ها و خدمات بهتر به بازار هدف خود ایجاد کنید.

شما همچنین می توانید یک استراتژی سئو موثرتر برای تقویت حضور آنلاین خود و بهبود رتبه خود ایجاد کنید.

4. چگونه رقبا را به صورت رایگان آنالیز کنیم؟

شما می توانید با استفاده از ابزارهای تخصصی مانند Google Trends، BuzzSumo، SpyFu و غیره، رقبای SEO خود را به صورت رایگان تجزیه و تحلیل کنید.

5. برخی از اشتباهات رایجی که بازاریابان هنگام انجام تحلیل رقابتی مرتکب می شوند چیست؟

در اینجا برخی از اشتباهات رایجی که بازاریابان هنگام انجام تجزیه و تحلیل رقابتی مرتکب می شوند آورده شده است:

  • نداشتن اهداف مشخص
  • وقت کافی نمیذارن
  • عدم پیگیری پیشرفت
  • بررسی نکردن کارهایی که رقبا در خارج از سایت انجام می دهند
  • توجه نکردن به موبایل دوستی

آماده انجام یک تحلیل رقابتی SEO هستید؟

در عرصه سئو، رقابت شدید است. و مهم نیست که در چه صنعتی هستید، در مورد رتبه بندی وب سایت شما همیشه جا برای پیشرفت وجود دارد. روی موتورهای جستجو.

با درک آنچه رقبای شما انجام می دهند، می توانید استراتژی های خود را برای جلوتر ماندن از منحنی تطبیق داده و بهبود بخشید. اگر می خواهید برتری رقابتی نسبت به رقبای خود داشته باشید، باید از امروز شروع به تجزیه و تحلیل رقابتی کامل کنید!

آیا در مورد تحلیل رقابتی سئو سوالی دارید؟ لطفاً آنها را در بخش نظرات زیر بنویسید. من خوشحال خواهم شد که آنها را برای شما پاسخ دهم!

همچنین بخوانید:

  • “بازاریابی ناب” چیست؟
  • 7 نکته بازاریابی محتوا برای مبتدیان
  • گفتن داستان های برند: 3 دلیل برای به اشتراک گذاشتن داستان برندتان

شین بارکر یک مشاور بازاریابی دیجیتال است که در بازاریابی تأثیرگذار، بازاریابی محتوا و سئو تخصص دارد. او همچنین یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل Content Solutions، یک آژانس بازاریابی دیجیتال است. او با شرکت های Fortune 500، اینفلوئنسرهای محصولات دیجیتال و تعدادی از افراد مشهور A-List مشورت کرده است.

آیا می خواهید گواهی Surfer را دریافت کنید؟

تنها کاری که باید انجام دهید تا امتحان را با 85 درصد یا بالاتر بگذرانید، و وظیفه فعال سازی عملی نوشتن یک پست وبلاگ 1500 کلمه ای را در ویرایشگر محتوای Surfer انجام دهید!

اگر موفق شدید، یک مقام رسمی برای شما ارسال می کنیم گواهی موج سوار که می توانید به اشتراک بگذارید و یک نشان برای لینکدین!



منتشر شده در 1403-03-12 11:36:02

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید