وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

خرید سرور برای استخراج (Mining) ارزهای دیجیتال بیت کوین و اتریوم، بررسی واقعیت ها،دروغ ها و ابهامات

7 28,850
زمان لازم برای مطالعه: 7 دقیقه

آشنایی با Mining یا استخراج بیت کوین (و دیگر ارزهای دیجیتال)

اینها روزها پس از دوره سعود شگفت انگیر بیت کوین از 3000$ تا مرز 20000$ و کاهش آن به مرز 8000$ شاهد آن هستیم که هر روز تعداد بیشتری با عبارت ارز دیجیتال و ماینینگ آشنا شده و در تلاشی قابل درک به دنبال کسب درآمد از این راه هستند ، پس از  اوج گرفتن قیمت های ارز های دیجیتال به رهبری بیت کوین شاید شما هم به فکر استخراج ارزهای دیجیتالی افتاده اید و به دنبال راهکار هایی مناسب هستید در این مطلب در وبلاگ رسانگار حقایقی را برای شما در خصوص واقعیت ها ، دروغ ها و ابهامات حوزه استخراج ارز دیجیتال آشکار خواهیم کرد تا بتوانید پول و سرمایه خود را با آگاهی در مسیر درست سرمایه گذاری کنید.

رسانگار هیچ گونه خدماتی از جمله تجهیزات و استخراج ارز دیجیتال ، فروش VPS یا فروش سرور اختصاصی برای استخراج رمز ارز ها را ارائه نمی نماید

با توجه به شفاف سازی با اطمینان همراه ما باشید ….

سرمایه گذاری و کسب درآماد در ارزهای دی جیتال از چند روش امکان پذیر است

  • ماینینگ یا همان استخراج بوسیله تجیهزات سخت افزاری
  • خرید و نگهداری ارز با تحلیل آینده قیمتی آنها
  • داد و ستد و خرید و فروش ارزها و کسب درآمد از نوسانات

در این مطلب در حد توان به این مطالب اشاره خواهم کرد

استخراج ( ماین) ارز دیجیتال

چرا باید ارز دیجیتال را ماین کنم؟

با توجه به گستردگی و محبوبیت روز افزون ارز های دیجیتال و هچنین ارزش بالای این ارزها نسبت به سایر ارز ها، حوزه ارز های دیجیتال و بصورت پررنگ استخراج آنها در ظاهر یک گزینه بسیار عالی برای سرمایه گذاری تبدیل شده است. اما باید در این خصوص اطلاعات کافی داشته باشید.

چگونه ارز دیجیتال، مانند بیت کوین را ماین و استخراج کنم؟

در ارزهای دیجیتال درآماد شمااز نگهدای و پردازش درخواست ها و معادلات ریاضی لاکچین می باشد ، پس از چرخه پردازشی در بلاکچین به شما کارمزدی بابت پردازش تعلق می گیرد و هر چه سخت افزار های قوی تری داشته باشید، پروسه پردازش سریع تر انجام می شود و در نهایت درآمد بیشتری کسب می کنید.

چند سال پیش پردازش پدر ارزهای دیجیتال یعنی بیت کوین با CPU اکان پذیر بود ، اما این روز ها استفاده از CPU به تنهایی برای ماین کردن وقت تلف کردن است و برای سرعت بخشیدن به این کار نیازمند کارت گرافیک یا GPU هستید تا الگوریتم های پیچیده را با استفاده از دستورالعملهای اختصاصی پردازشی سریع تر حل کنند. برای استخراج ارزهایی مانند بیت کوین(BitCoin) دیگر حتی GPU هم قدرت کافی نداشته و چیپ های اختصاصی استخراج به نام ASIC مورد استفاده قرار میگیرد که در سخت افزارهایی به نام Miner از برندهایی مانند Antminer تعداد زیادی از آنها تجیمع شده و قابل استفاده می باشند ، البته این ماینر ها به دلیل مسائل قانونی و ….. در ایران بسیار نایاب هستند و  همانطور که بالا تر گفته شده بدون این چیپ کار برای شما حتی در صورتی که چند ده کارت گرافیک فوق العاده قدرتمند و گرانقیمت داشته باشید، غیر ممکن خواهد بود اما برای استخراج ارز هایی مانند اتریوم (Ethereum) می توانید از کارت گرافیک استفاده کنید و به همین دلیلدر این مقاله اتریوم  برای مقایسه و بررسی سودآوری ارزیابی خواهد شد که قابل تبدیل به ارز هایی مانند بیت کوین می باشد.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  CryptoTab چیست و چگونه کار می‌کند ( Scam or Real)

ماینینگ ابری (Cloud Mining)

یکی از بهترین راه حل های موجود خدمات ماینینگ ابری می باشد که به این صورت است که با شارژ بیت کوین اولیه به شما قدرت پردازشی مشخصی را برای همیشه تعلق خواهد داد و می توانید برای همیشه به ماین کردن ادامه دهید.

این کار بیت کوین شما را در طول زمان بیشتر خواهد کرد و در صورتی که آن را در والت خود نگه داشته اید، سرمایه گذاری بر روی این سرویس می توانید مفید تر از نگه داری آن باشد.

برای مثال در سایت نمونه زیر با  1388دلار پرداخت قدرت پردازشی  35TH به مدت 18 ماه یا 1 سال و نیم در اختیار شما قرار داده خواهد شد.

جدول قیمت نمونه برای ماینینگ ابری

برای بدست آوردن سود آوری این سرمایه گذاری  به cryptocompare.com می رویم و این مبلغ را محاسبه می کنیم:

خرید سرور برای استخراج (Mining) ارزهای دیجیتال بیت کوین و اتریوم، بررسی واقعیت ها،دروغ ها و ابهامات

البته در این سرویس باید به سه نکته توجه داشته باشید:

  • در این نوع  سرویس ها درصد خاصی از سود به هزینه های سرویس تعلق خواهد گرفت. برای مثال در ۰٫۵ بیت کوین این مبلغ روزانه ۱۴٫۷ دلار می باشد.
  • میزان دشواری ماین و استخراج بیت کوین عموما بصورت دائمی در حال افزایش می‎باشد و اینکه تا چه زمان این میزان قدرت پردازشی سود آور می باشد قابل ارزیابی نیست و در آینده همانطور که دشواری ماین کردن بیشتر می شود نیاز به قدرت پردازشی بیشتری نیز می باشد.

استخراج رمزارز چیا CHIA Coin Farming با هارد

در مقاله دیگری که منتشر کردیم به روش متفاوت و جدیدی در ماین کردن اشاره کردیم ، فارمینگ با هارد دیسک و ذحیره پلات روی هارد ، تنها روشی که شاید برای هر کاربری واقعا امکان پذیر باشد و با برخی سرورها هم قابل انجام باشد، پیشنهاد میکنم حتما آن مقاله را مطالعه کنید

رمز ارز چیا Chia Coin آشنایی ، ماین کردن ، تراکن

 

استخراج  اشتراکی و هرمی بیت کوین فقط با یک کامپیوتر

چند وقتی است شاهد پستهای شبکه های اجتماعی و سایت های بسیار زیادی بودیم که با ادعای اقدام به ماین و استخراج ابری، ۲ برابر کردن پول شما ظرف ۱۲ ساعت، ارائه رایگان ارز دیجیتال و بیت کوین و تقریبا هر کاری که فکرش را بکنید سعی در جلب توجه شما و گاها دزدیدن اطلاعات و یا سرمایه و حتی توان پردازشی رایانه شما و در بدترین حالت آلوده کردن آن به بدافزار کرده اند

 

اکثر این سایت ها به نوعی کلاهبرداری هرمی هستند و تا زمانی که بتوانند از پول شما به افراد اولی بدهند به فعالیت خود ادامه خواهند داد، اما هیچ تضمینی برای پرداخت پول شما ندارند و بعد از مدتی سایت خود را به بهانه های مختلف جمع آوری می کنند.

ماین ابری نیز، حتی در سایت های معتبر مانند Minergate.com آنطور که خودشان ادعا می‎کنند سودده نیست و حتی رسیدن به سرمایه اولیه خودتان با اما و اگرهای بسیار زیادی همراه خواهد بود.

توصیه می کنیم در زمینه هر سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال تحقیقات کامل صورت دهید و به  پیشنهاد هایی را که بیش از اندازه خوب به نظر می رسند را به عنوان پیشنهادهای دروغین تلقی کنید.

استخراج بیت کوین با سرور مجازی (VPS)

اینکه به شما گفته باشند یم  که با استفاده از سرور مجازی به استخراج بیت کوین بپردازید به شکل منطقی عملی نیست اما بعضا افرادی با کرک سرور های قدرتمند از این فرصت استفاده می کنند.

در ابتدا باید مشخص سازیم که به دلیل عدم استفاده از پردازنده های ASIC ماین و استخراج ارز های دیجیتال با VPS بسیار بیهوده است.

همچنین به دلیل اینکه کارشناسان در شرکت ارائه کننده سرور مجازی بعد از مدت کوتاهی متوجه لود بالای سرور خواهند شد که با بررسی لاگ ها و گزارش عملکرد و مصرف منابع سرور شما را به دلیل استفاده زیاد از منابع مسدود خواهند کرد.

با توجه به توضیحات فوق استخراج هر گونه رمز ارز با سرور مجازی نه تنها اقتصادی نبوده (حتی اگر شخص یا وب سایتی به شما پیشنهاد کرده باشد ) بلکه باعث صرف هزینه اضافه برای خرید سرور مجازی نیز خواهد شد ، با توجه به توضیحات فوق به بررسی شیوه های بهتر برای استخراج بیت کوین و دیگر ارزها بپردازم؛ ابتدا راهکار های موجود در ایران را به شما معرفی خواهیم کرد و سپس به بررسی آن در سرور های همتا خارج می پردازیم.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چطور از Google Adsense کسب درآمد کنید؟

سرویس کولوکیشن ماینینگ (Mining Co Location)

در سرویس کولوکیشن ماینینگ، شما سرور خود را که بر روی آن پردازنده گرافیکی دارد را به ما تحویل می دهید و ما آن را در دیتاسنتر های ایران میزبانی می کنیم و به صورت ۲۴ ساعته پشتیبانی و مانیتور خواهد شد و هیچ نیازی به درگیر کردن فضای خانه خود نخواهید داشت.

مزایای ماینینگ کولوکیشن:

  • نداشتن دغدغه هایی مانند : هزینه برق، هزینه سرمایشی و آلودگی صوتی
  • متصل بودن به اینترنت به صورت ۲۴ ساعته و مداوم
  • پشتیبانی و مانیتورینگ ۲۴ ساعته و حل رفع سرور در سریع ترین زمان
  • مدیریت کامل سرور از سمت ایران سرور و عدم نیاز به داشتن دانش فنی
  • پهنای باند ۱ ترابایت اختصاصی به صورت ماهانه
  • داشتن IP Valid
  • امنیت فیزیکی سرور
  • و….

این سرویس می تواند تمامی مزایای داشتن ریگ را مانند داشتن سخت افزار های مورد نیاز خود ارائه کند و همینطور مشکلاتی که این کار برای شما ایجاد می کند مانند نیاز به نگه داری از سیستم در داخل خانه خود، مانیتورینگ و هزینه های برق و… را کاملا مرتفع خواهد کرد و شما با سرورتان در ایران ماین و استخراج خواهید کرد.

در صورتی که تصمیم به تهیه سرور دارید به شما توصیه می کنیم در سایت هایی مانند https://www.cryptocompare.com/mining/calculator اطلاعات دقیقی در مورد میزان درآمد خود داشته باشید و سپس اقدام به تهیه آن نمایید.

چقدر از ماین درآمد خواهم داشت؟

برای مثال کارت گرافیک NVIDIA GTX 1070 را در نظر بگیرید:

 

این پردازنده گرافیکی به شما Hash Rate (نشانگر قدرت پردازشی رمز ارز انتخابی ) نزدیک به 30MH/s ارائه می دهد و شما بر روی این سرور با ۴ کارت گرافیک 120MH/s قدرت ماینینگ خواهید داشت.

در صورتی که ۴ پردازنده گرافیکی این سرور را در cryptocompare.com مقایسه کنیم با توجه به قیمت فعلی اتریوم و حذف هزینه های سربار مانند هزینه برق با قدرت  120MH/s به شما به صورت ماهانه 42 دلار پرداخت خواهد کرد.

سرور های اختصاصی خارج برای استخراج و ماینینگ 

در مورد سرور های آماده در خارج از کشور نیز قابلیت تهیه سرور با کارت گرافیک وجود دارد.

مدل سرور EX51-SSD-GPU GPU-1060-S GPU-4X-1070
مکان سرور هتزنر آلمان OVH فرانسه OVH فرانسه
رم ۶۴ GB DDR4 2133 MHz ۱۶GB DDR3 ECC 2400 MHz ۶۴GB DDR4 ECC 1866 MHz
CPU Intel Core i7-6700   Intel  ۲x Xeon E5-1630 v4  Intel  ۲x Xeon E5-2620v3 
GPU ۱ x NVIDIA GTX 1080  ۲ x NVIDIA GTX 1060 ۴ x NVIDIA Geforce GTX 1070
هارد  SoftRAID  ۲x500GB  SSD  SoftRAID  ۲x240GB  SSD SoftRAID  ۲x480GB  SSD
ترافیک نامحدود نامحدود نامحدود
پهنای باند ۱ Gbps ۱ Gbps ۱ Gbps
پشتیبانی بله بله بله
بازگشت وجه ندارد خیر خیر
قیمت 4 میلیون تومان ماهیانه 13میلیون تومان ماهیانه 19 میلیون تومان ماهیانه

قیمتهای فوق حدودی و بر اساس نرخ زمان نگارش یا ویرایش می باشد و نباید به هیچ عنوان مبنای محاسبه قرار داده شود.

 

آیا استخراج و ماینینگ با کارت گرافیک سرور سودآور خواهد بود؟

برای مثال در بهترین شرایط از سرور GPU-4X-1070 ماهیانه ۳ تومان درآمد خواهید داشت و 19 میلیون تومان نیز هزینه سرور را پرداخت میکنید، لذا هر ماه 16 میلیون تومان ضرر خواهید کرد.

با توجه به توضیحات فوق احتمالا متوجه شده اید که استخراج ارز سرور سرور اختصاصی با GPU توجیه اقتصادی ندارد

بنابراین دو راهکار برای کسب درآمد از این طریق دارید، یا باید از طریق سایت های صرافی آنلاین با خرید و فروش ارزهای دیجیتال سرمایه خود را افزایش دهید و یا با استفاده از خرید تجهیزات سخت افزاری و ایجاد یا چند ریگ کسب درآمد کنید که در حال حاضر از شرایط سوددهی آن بی خبریم، اما طبق شرایط فوق  شرایط برای خرید سرور برای دستیابی به سود منطقی نیست.

 

خرید و فروش ارز دیجیتال

اگر تمایل دارید در سایتهای مانند Binance نسبت به خرید و فروش ارز دیجیتال اقدام کنید ، ما در رسانگار می توانیم به شما سرور مجازی برای معاملات ارز های رمز پایه را در بهترین دیتاسنتر های خارج از کشور با سرعت مناسب ارائه کنیم.

برای خرید VPS معاملات آنلاین میتوانید از سایت رسانگار اقدام کنید

3.7/5 (8 رای)
7 دیدگاه‎‎ها
  1. آواتار احسان
    احسان می‎گوید

    دوستان عزیز حتما در مورد بیت کوین و ارزشی که داره اطلاع دارید . در ابتدا بیت کوین شروع به کار کرد و کاربران شروع به استخراج اون کردن ارزش چندانی نداشت به طوری که بعد از سه سال که از استخراج بیت کوین گذشت قیمت هر بیت کوین حدود سی سنت بود ولی الان هر بیت کوین چیزی حدود ده هزار دلار ارزش داره . یعنی اگر اون زمان شما صد دلار بیت کوین می خریدید یا استخراج میکردید الان چیزی حدود سه میلیون دلار ثروت داشتید که میشه حدود پنجاه میلیارد تومن.

    الان یه ارز دیجیتال جدید شروع به کار کرده و استخراجش شروع شده و شما دوباره این فرصت رو دارید که به ثروت زیاد برسید ولی نه نیاز به ماینر و دستگاه استخراج دارید نه نیاز به اینترنت دارید و نیاز به هزینه کردن.

    فقط کافیه یه نرم افزار به اسم **************** رو نصب کنید و این نرم افزار با استفاده از گوشی شما ارز دیجیتال استخراج میکنه.

    فقط کافیه پس از نصب نرم افزار روزی یک بار یعنی هر بیست و چهار ساعت یک بار وارد نرم افزار بشید و یک کلیک کنید تا نرم افزار شروع به استخراج کنه.

    برای شروع کار باید نرم افزار ************** رو از گوگل پلی دانلود و نصب کنید.

    پس از نصب نرم افزار میتونید از طریق فیسبوک و شماره تلفن در نرم افزار ثبتنام کنید.

    پس از اتمام ثبتنام و ورود به منو اصلی نرم افزار فقط کافیع روی علامت سبز رنگ ساعقه یبار کلیک کنید و نرم افزار شروع به استخراج میکنه.

    1. آواتار EFM
      EFM می‎گوید

      سلام داداش اسم نرم افزار رو میگی؟؟ همش * گذاشته اگه میشه ی ایمیلی چیزی بزار ازت بپرسیم یا به ایملم بگو
      fifa.psnps4.19@gmail.com

      1. آواتار مهران
        مهران می‎گوید

        سلام ، این موارد پستهای SPAM کاربران واقعی است ، و استفاده واقعی برای شما یا دیگران نمی تواند داشته باشد
        این مقاله دقیقا همین موارد را توضیح میدهد که ماینینگ با سیستم خانگی و سایت قابل انجام نیست
        این مطلب را مطالعه کنید
        https://rasanegar.com/blog/what-is-crypto-tab-and-how-it-works/

      2. آواتار tvkh.it
        tvkh.it می‎گوید

        pi network

  2. آواتار Jooni
    Jooni می‎گوید

    مرورگر CryptoTab عااالیه. من خودم استفاده میکنم. هم در حالت عمومی ازش استفاده میکنم و هم میشه همزمان ماین هم کرد.

    1. آواتار مهران
      مهران می‎گوید

      حتما این مطلب را مطالعه کنید
      https://rasanegar.com/blog/what-is-crypto-tab-and-how-it-works/

  3. آواتار Sadri
    Sadri می‎گوید

    خجالت اوره نرید سراغ این نرم افزار ها.
    اگر در مورد بیتکوین اطلاعی ندارید الکی نرید سراغ این برنامه ها. هیچ کدوم نمیان بیتکوین راهت بدن به شما.
    برید یکم از بیتکوین سردربیارید بعد میفهمین که پول دراوردن از بیتکوین سخت نیست ولی راهش اینم نیست.

دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید